Przed nami 6. edycja Forum Horeca Idea EVOLVING 2024 w Krakowie. Dowiedz się więcej o wydarzeniu i koniecznie weź w nim udział. Do zobaczenia!
Organizacja eventu nie należy do prostych zadań. Trzeba wziąć pod uwagę wiele kluczowych kwestii, które mogą zaważyć na sukcesie lub porażce organizowanego przez nas wydarzenia. Chcąc zebrać informacje na temat tego niełatwego procesu, po pomoc udaliśmy się do właścicieli firm, event managerów i specjalistów ds. marketingu. Przeprowadziliśmy badanie, w którym wzięły udział 72 osoby. Jesteście ciekawi wyników? Czytajcie dalej!
W ankiecie stworzonej przez nasz serwis zapytaliśmy respondentów o częstotliwość organizowanych przez nich eventów. Duża część ankietowanych organizuje eventy średnio 5 razy w roku. Wśród respondentów pojawiły się 2 osoby, które takich eventów organizuje nawet 20-30 w ciągu jednego roku. Oznacza to, że wśród badanych znalazły się zarówno osoby, które często organizują i zajmują się taką organizacją na co dzień, jak i osoby, które organizacją spotkań biznesowych zajmują się sporadycznie. Zróżnicowana grupa badawcza daje więc lepszy pogląd na sprawę i pomaga wyciągnąć więcej wniosków.
Ankietowani zostali również zapytani o wielkość eventu, który organizują, czyli prościej mówiąc - o liczbę osób biorących udział w wydarzeniu. Co czwarta osoba wskazała, że najczęściej organizuje spotkania od 50 do 100 osób. Trochę mniej, bo 18,1 % pytanych udzieliło odpowiedzi, że organizuje eventy dla więcej niż 500 osób. 16,7 % respondentów odpowiedziało, że zwykle wynajmuje salę przeznaczoną na spotkania od 150 do 250 osób, a 15,3% że dla 100-150 uczestników. Rzadziej pojawiały się odpowiedzi 25-50 os., 250-500 os. (9,7 %) oraz 10-25 osób (5,6 %).
Zapytaliśmy także naszych respondentów, w jaki sposób szukają obiektów na event. Najczęstszą odpowiedzią były własne doświadczenia i znajomość obiektu (aż 87,3 %). To może oznaczać, że organizatorzy eventów chętnie wracają do obiektów, które spełniły ich oczekiwania przy okazji poprzedniego eventu, a na pewno nie wracają do tych, które w jakiś sposób ich zawiodły. Nasi respondenci w tej kwestii radzą się również znajomych, rodziny i innych organizatorów eventów. Aż 62 % ankietowanych zaznaczyło, że ważne podczas szukania odpowiedniej sali są dla nich polecania innych osób.
Ankietowani korzystają także z pomocy serwisów konferencyjnych (40,8%) i wyszukiwarki Google (50,7 %), która i tak w rezultacie często odsyła użytkownika do wysoko pozycjonowanych serwisów konferencyjnych. Ankietowani podkreślali również rolę serwisów rezerwacyjnych typu Booking, HRS itp. (19,7 %), które stanowią dla nich dużą pomoc i ułatwienie. Pojedyncze osoby wskazywały również na portale regionalne. Znalazły się też osoby, dla których narzędzia stosowane podczas szukania odpowiedniego miejsca na event zależą w dużej mierze od rodzaju eventu.
Podczas badania chcieliśmy również sprawdzić, czy organizatorom eventów ułatwiłaby życie możliwość zarezerwowania sal w różnych obiektach za pomocą jednej strony. Większość odpowiedziała, że jak najbardziej - aż 80,6 %.
Jeszcze większa liczba osób (95,8 %) chciałaby mieć możliwość porównania standaryzowanych ofert w jednym miejscu.
Badanie miało również na celu poznanie opinii event managerów, właścicieli firm i specjalistów ds. marketingu na temat przeszkód, z którymi zderzają się podczas szukania odpowiedniej sali na swoje wydarzenie.
Ankietowani odpowiadali, że do najczęstszych przeszkód w wyborze sali należą m.in.:
Jak widać, przeszkód podczas szukania odpowiedniej sali na wydarzenie jest naprawdę dużo. Obiekty na swoich stronach internetowych lub profilach Facebookowych często nie posiadają szczegółowej oferty biznesowej, co wiąże się z wieloma niedomówieniami i często zawodem oraz rozczarowaniem ze strony organizatora spotkania.
Osoby zajmujące się organizowaniem eventów chciałyby mieć możliwość porównania standaryzowanych ofert w jednym miejscu. Możliwość porównania standardów obiektów, wielkości sal, liczby pokoi, dodatkowych atrakcji i udogodnień, a przede wszystkim cen mogłaby okazać się bardzo pomocna zarówno dla osób zajmujących się organizacją eventów na co dzień, jak również dla tych organizujących wydarzenia znacznie rzadziej, ale również nie lubiących tracić czasu na przeszukiwanie kilkudziesięciu stron.
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]
Przed nami 6. edycja Forum Horeca Idea EVOLVING 2024 w Krakowie. Dowiedz się więcej o wydarzeniu i koniecznie weź w nim udział. Do zobaczenia!
Hotel Warszawa to miejsce, które łączy w sobie bogatą historię z nowoczesnym luksusem. Dzięki starannie przemyślanej ofercie konferencyjnej, wysokiej klasy zapleczu gastronomicznemu oraz komfortowym warunkom zakwaterowania, jest idealnym wyborem dla organizatorów wydarzeń.
Luksusowy Hotel Testa w Sopocie oferuje idealne warunki do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, łącząc nowoczesne wnętrza, znakomitą kuchnię, oraz rozbudowaną strefę Wellness & SPA, zaledwie 55 kroków od pięknej plaży.
Odkryj Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie - luksusowy kompleks z nowoczesnym centrum konferencyjnym, strefą wellness oraz trzema restauracjami a' la carte. Idealne miejsce na konferencje, szkolenia i relaksujące wyjazdy biznesowe w otoczeniu Karkonoszy i Gór Izerskich.
Manor House SPA to miejsce, gdzie każdy detal jest starannie przemyślany, aby zapewnić gościom niezapomniane doświadczenia. Dzięki szerokiej ofercie rekreacyjno-zdrowotnej, nowoczesnemu zapleczu konferencyjnemu oraz luksusowym warunkom noclegowym, jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, spotkań biznesowych czy eventów firmowych.
Agata
Event Concierge
Szukasz obiektu na wydarzenie?
Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.
Chcę wysłać formularz