Meetings Week Poland 2020: #ZnowuSięSpotykamy

Meetings Week Poland 2020: #ZnowuSięSpotykamy

Minął już miesiąc od ósmej edycji Meetings Week Poland 2020. I choć miała ona inną formułę, niż dotychczas, dotyczyła aktualnych i ważnych problemów, które stanęły przed szeroko pojętą branżą spotkań. To głównie tym wyzwaniom, które pojawiły się wraz z pandemią koronawirusa, poświęcone zostało wydarzenie MWP. Odbyło się ono w formule hybrydowej - jednocześnie w pięciu miastach Polski oraz w przestrzeni wirtualnego centrum konferencyjnego. Co czekało na gości? M.in. wystąpienia i panele z udziałem polskich i międzynarodowych mówców, premiery czy rozdanie nagród.

Meetings Week Poland 2020 odbył się 16 i 17 września. Były to dni przepełnione wartościowymi rozmowami, spotkaniami i ogromną ilością wiedzy. Wydarzenia fizycznie miały miejsce w pięciu miastach w Polsce - w Katowicach, Krakowie, Lublinie, Poznaniu oraz Warszawie. Ponadto, online można było dołączyć z każdego zakątka kraju i świata, biorąc udział w evencie w czasie rzeczywistym.

Wydarzenie otworzyli Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, odpowiedzialny za turystykę, oraz Arkadiusz Opoń, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Obaj podkreślali wagę funkcjonowania branży turystycznej i całego przemysłu spotkań dla gospodarki oraz mówili o trudach wynikających z pandemii.


Uczestnicy paneli w sesji Poland Meetings Destination podjęli m.in. wątki związane z komercyjnym i edukacyjnym potencjałem hybrydowych oraz online’owych form konferencji i kongresów, potrzebą stosowania zasad higieny i bezpieczeństwa, wynikających z zagrożenia SARS-2.

Sesja przygotowana przez Stowarzyszenie Konferencje & Kongresy w Polsce i Poland Convention Bureau POT dotyczyła w głównej mierze zrównoważonego rozwoju, który uznany został za podstawę odbudowy osłabionego przemysłu spotkań. Tej dziedzinie wystąpienia swe poświeciły Claudia van’t Hullenaar (Global Destination Sustainable Movement) oraz Lesley Williams (BestCities Global Alliance).

Kolejna sesja, „B2B Exhibitions – Back to Business” przygotowana i prowadzona przez Polską Izbę Przemysłu Targowego, dotyczyła wielowątkowej funkcji targów, w szczególności w okresie odbudowy gospodarki. Paneliści zaznaczyli iż targi odgrywają kluczową rolę w odbudowie biznesu, firmy, kontaktów po okresie stagnacji spowodowanej epidemią, są szybkim narzędziem powrotu polskich firm na rynek polski i międzynarodowy, stanowią dźwignię rozwoju miast i regionów oraz polskiej gospodarki, będąc akceleratorem rozwoju gospodarczego na wielu płaszczyznach.

Pierwszy dzień Meetings Week Poland 2020 zakończył się koncertem Cyber Wianków – Święta Muzyki 2020 pt. „Zaucha jest dobry na wszystko”.

Drugi dzień wydarzenia odbył się na dwóch panelach w Warszawie oraz oczywiście online. Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało dyskusję na temat perspektyw organizacji wydarzeń i  aktualnej sytuacji branży eventowej. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel i SITE z kolei umożliwiło podjęcie tematu podróży biznesowych i motywacyjnych oraz refleksję nad przyszłością agencji incentive travel, linii lotniczych i hoteli biznesowych. Wśród konkluzji tego panelu, podczas którego rozmówcy zaprezentowali sytuację rynku, wyzwania dotyczące popytu i szansę na odbudowę branży, były m.in. potrzeba rzetelnej i uczciwej komunikacji dotyczącej pandemii i bezpieczeństwa na trzech płaszczyznach: w mass-mediach, po stronie administracji rządowej oraz ze strony branży – organizatorów wyjazdów, obiektów oraz linii lotniczych.


Podczas Meetings Week Poland 2020 wielokrotnie podejmowano temat bezpieczeństwa. Całościowo temu zagadnieniu została poświęcona sesja przygotowana przez przez MPI Poland Chapter. Gościem specjalnym tej części spotkania był międzynarodowy ekspert specjalizujący się w zarządzaniu tłumem, Paul Foster.

Ósma edycja MWP zakończyła się galą Kompasy Vistuli, podczas której nagrodzono zwycięzców pierwszej edycji konkursu wyróżniającego najlepszych absolwentów Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. W kategorii menadżer uhonorowano Michała Maziarczyka (director of Sales Poland Baltic States, Liberty International Tourism Group) i Adrianę Rogalską (dyrektor, Natura Mazur Resort Conference), a w kategorii przedsiębiorca Dianę Jabłońską (współwłaściciel i dyrektor zarządzająca, Dan-Kart).

Zarówno nagrodzonym, jak i organizatorom całego MWP serdecznie gratulujemy, życząc tym samym dalszych sukcesów!

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Hotel 5-gwiazdkowy w Warszawie - Hotel Warszawa z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!
Hotel 5-gwiazdkowy w Warszawie - Hotel Warszawa z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!

Hotel Warszawa to miejsce, które łączy w sobie bogatą historię z nowoczesnym luksusem. Dzięki starannie przemyślanej ofercie konferencyjnej, wysokiej klasy zapleczu gastronomicznemu oraz komfortowym warunkom zakwaterowania, jest idealnym wyborem dla organizatorów wydarzeń.

Hotel 5-gwiazdkowy w Sopocie - Hotel Testa Sopot z nowoczesnymi salami konferencyjnymi
Hotel 5-gwiazdkowy w Sopocie - Hotel Testa Sopot z nowoczesnymi salami konferencyjnymi

Luksusowy Hotel Testa w Sopocie oferuje idealne warunki do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, łącząc nowoczesne wnętrza, znakomitą kuchnię, oraz rozbudowaną strefę Wellness & SPA, zaledwie 55 kroków od pięknej plaży.

Hotel 5-gwiazdkowy w Szklarskiej Porębie - poznaj idealne miejsce na konferencje, czyli Platinum Mountain Hotel & SPA!
Hotel 5-gwiazdkowy w Szklarskiej Porębie - poznaj idealne miejsce na konferencje, czyli Platinum Mountain Hotel & SPA!

Odkryj Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie - luksusowy kompleks z nowoczesnym centrum konferencyjnym, strefą wellness oraz trzema restauracjami a' la carte. Idealne miejsce na konferencje, szkolenia i relaksujące wyjazdy biznesowe w otoczeniu Karkonoszy i Gór Izerskich.

Hotel 5-gwiazdkowy w województwie mazowieckim - Manor House SPA z eleganckimi salami konferencyjnymi
Hotel 5-gwiazdkowy w województwie mazowieckim - Manor House SPA z eleganckimi salami konferencyjnymi

Manor House SPA to miejsce, gdzie każdy detal jest starannie przemyślany, aby zapewnić gościom niezapomniane doświadczenia. Dzięki szerokiej ofercie rekreacyjno-zdrowotnej, nowoczesnemu zapleczu konferencyjnemu oraz luksusowym warunkom noclegowym, jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, spotkań biznesowych czy eventów firmowych.

W październiku powraca Konferencja Event Biznes — „Nowe Horyzonty”
W październiku powraca Konferencja Event Biznes — „Nowe Horyzonty”

Po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią w nowej formie powraca Konferencja Event Biznes, która w tym roku odbędzie się pod nazwą „Nowe Horyzonty” w Warszawie 28 października!

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz