Meta trendy, nowy protokół, nagrody i sporo nadziei na lepsze - podsumowanie 60. Kongresu ICCA

Meta trendy, nowy protokół, nagrody i sporo nadziei na lepsze - podsumowanie 60. Kongresu ICCA

Za nami 60. Kongres ICCA, który odbył się w tym roku w dniach 24-27 października w formule hybrydowej: stacjonarnie w 5 miastach i na platformie wirtualnej. W jednym miejscu spotkało się ponad 1200 delegatów z 83 krajów, co po długim okresie pandemii było naprawdę wyjątkowym przedsięwzięciem. 

Tegoroczny Kongres International Congress and Convention Association (ICCA) przedstawił unikalny i rozbudowany program, który wyznacza nowe standardy wydarzeń biznesowych. Łącznie ponad 100 godzin merytorycznej treści, którą przekazano uczestnikom wydarzenie, 120 prelegentów z całego świata, 300 przedstawicieli wiodących międzynarodowych stowarzyszeń.

Warto dodać, że ICCA to najbardziej licząca się organizacja przemysłu spotkań na świecie, gromadzi statystyki i bazę danych, która gromadzi informacje o ponad 20 tysiącach kongresów organizowanych na całym świecie. Polska należy do członków z Oddziału Europy Centralnej. W zarządzanie ICCA zasiadają dwie nasze reprezentantki z Polski: Anna Górska (Doradca Zarządu w Symposium Cracoviense, reprezentująca Sektor Meetings Management) oraz Marta Wiśniewska (Kierownik sekcji ds. MICE w LOT Polish Airlines, reprezentująca Sektor Transport). 

Hasłem tegorocznego kongresu było "Naprzód ku naszej przyszłości". Wydarzenie miało model „hub-and-spoke”, czyli odbywało się na żywo w mieście będącym gospodarzem Kongresu tj. Cartagena de Indias w Kolumbii oraz pięciu Congress Hubs w Abu Dhabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich; w Paryżu, we Francji; w Nagasaki, w Japonii; w Seulu, w Republice Korei Południowej; i Johannesburgu w RPA. 


CzłonkowieZarządu ICCA obecnej i poprzednich kadencji w europejskim CongressHub w Paryżu.


To co szczególnie ważne w aktualnie zaostrzającej się sytuacji pandemicznej, to możliwość zmiany rodzaju rejestracji ze stacjonarnej na wirtualną do 2 tygodni przed imprezą bez ponoszenia dodatkowej opłaty. To skłoniło wiele osób to wzięcia udziału w wydarzenia, ponieważ obyło się bez pierwiastka niepewności, czy na pewno osoby te dadzą radę przyjechać na miejsce osobiście. 

„Po ponownym otwarciu działalności w niektórych częściach świata widać wyraźnie, że nasza branża powraca szybciej niż oczekiwano, jeśli chodzi o organizowanie wydarzeń twarzą w twarz. Chociaż narzędzia i strategie będą nadal ewoluować, przewidujemy, że stowarzyszenia będą uwzględniać najlepsze praktyki i postęp technologiczny podczas przyszłych spotkań F2F. W związku z tym naszym celem podczas tego Kongresu było wytyczenie szlaku dla branży w kierunku naszej zrewidowanej przyszłości” – powiedział Senthil Gopinath, dyrektor generalny ICCA. 

Podczas kongresu mówiono o meta trendach, które kształtują branżę wydarzeń biznesowych i świat. Są one motorem zmian i wpływają na trendy i megatrendy. 

W trakcie sesji panelowych można było posłuchać, co mają do powiedzenia przedstawiciele takich firm, jak m.in. Estee Lauder Companies Inc. czy McKinsey, a także autor bestsellerów Josh Linkner i chilijska aktywistka Julia Martinez. Prelegenci skupili sę na przedstawieniu globalnej i regionalnej perspektywy takich trendów meta, jak: innowacja, sprawność i współpraca; zrównoważony rozwój; kultura organizacyjna, przyszłość pracy, wybór konsumentów i wrażeń z wydarzenia, przyszłość pokolenia, różnorodność i integracja, budowanie społeczności oraz wpływ technologii.

„Perspektywy globalnej społeczności ICCA w obliczu obecnych wyzwań to optymizm, współpraca, elastyczność i otwartość na zmiany. Obecna sytuacja stworzyła przemysłowi spotkań okazję do ponownej oceny naszych podstawowych wartości i misji. Nadszedł czas, abyśmy odbudowali to, lepiej, a Kongres ICCA w 2021 r. udowodnił, że właśnie to robimy” - dodaje Gopinath.

Na 60. edycji kongresu zaprezentowano nowy Protokół Globalnych Spotkań Stowarzyszeń  (Global Association Meetings Protocol) jako nową wersję Protokołu z Kaohsiung, którą ogłoszono z kolei rok temu. Aby opracować dodatkowe wytyczne, ICCA przeprowadziła ankietę wśród swoich członków z tymi samymi pytaniami zadanymi w związku z Protokołem z Kaohsiung. Wszystko po to, by określić, które priorytety uległy zmianie w ciągu ostatniego roku. Z badania wyłoniły się cztery kluczowe filary: zrównoważony rozwój, równość i dziedzictwo (legacy), rzecznictwo (advocacy) i polityka, planowanie i łagodzenie sytuacji kryzysowych oraz strategia dostosowania sektorów (sector alignment strategy). Dalsze wyniki badań będą dostępne wkrótce. 

Tak jak pisaliśmy w ubiegłym tygodniu, kongres był też okazją do wręczenia nagród w prestiżowym konkursie ICCA Best Marketing Award. Jednym z wyróżnionych projektów okazał się Protokół KRAKÓW NETWORK. Głównym zwycięzcą konkursu okazał się Hybrid City Alliance. 

Pięć specjalnych wyróżnień otrzymali:

  • W kategorii „Innowacja i Kreatywność”: Ljubljana Convention Bureau
  • W kategorii „Badania i Uzasadnienie”: Abu Dhabi National Exhibitions Center 
  • W kategorii „Komunikacja”: Sarawak Convention Bureau
  • W 2 kategoriach „Sukces w Realizacji Celów” oraz „ROI”: Centrum Kongresowe ICE Kraków.

Podczas kongresu wyłoniono również laureatów w innych konkursach: GDS-Movement Sustainability Awards oraz Incredible Impacts Award. W tym pierwszym nagradzane są destynacje, które  wykazują najlepsze wyniki związane ze zrównoważonym rozwojem. Wygrał Wonderful Copenhagen za GDS-Movement Innovation Award, Office du Tourisme & des Congres du Grand Lyon za nagrodę GDS Index Most Improved oraz Goteborg & Co za nagrodę GDS Index Leadership. Ten drugi z kolei jest programem grantowym i jego celem jest promocja dobrych praktyk w organizacji kongresów międzynarodowych stowarzyszeń, których realizacja wykracza poza tradycyjne schematy. W tym roku nagrodę otrzymały 3 stowarzyszenia: European AIDS Clinical Society, The Garden of Hope Foundation, Women Deliver.

Za rok kongres ten będziemy gościć w Krakowie, w dniach 13-16 listopada. 

W europejskim Congress Hub w Paryżu, w Polskiej Ambasadzie, odbyła się uroczysta kolacja, promująca to wydarzenie. Przed przyszłorocznym kongresem w Krakowie planowane jest również spotkanie Oddziału Europy Centralnej ICCA.

INFORMACJA PRASOWA

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Hotel 5-gwiazdkowy w Warszawie - Hotel Warszawa z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!
Hotel 5-gwiazdkowy w Warszawie - Hotel Warszawa z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!

Hotel Warszawa to miejsce, które łączy w sobie bogatą historię z nowoczesnym luksusem. Dzięki starannie przemyślanej ofercie konferencyjnej, wysokiej klasy zapleczu gastronomicznemu oraz komfortowym warunkom zakwaterowania, jest idealnym wyborem dla organizatorów wydarzeń.

Hotel 5-gwiazdkowy w Sopocie - Hotel Testa Sopot z nowoczesnymi salami konferencyjnymi
Hotel 5-gwiazdkowy w Sopocie - Hotel Testa Sopot z nowoczesnymi salami konferencyjnymi

Luksusowy Hotel Testa w Sopocie oferuje idealne warunki do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, łącząc nowoczesne wnętrza, znakomitą kuchnię, oraz rozbudowaną strefę Wellness & SPA, zaledwie 55 kroków od pięknej plaży.

Hotel 5-gwiazdkowy w Szklarskiej Porębie - poznaj idealne miejsce na konferencje, czyli Platinum Mountain Hotel & SPA!
Hotel 5-gwiazdkowy w Szklarskiej Porębie - poznaj idealne miejsce na konferencje, czyli Platinum Mountain Hotel & SPA!

Odkryj Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie - luksusowy kompleks z nowoczesnym centrum konferencyjnym, strefą wellness oraz trzema restauracjami a' la carte. Idealne miejsce na konferencje, szkolenia i relaksujące wyjazdy biznesowe w otoczeniu Karkonoszy i Gór Izerskich.

Hotel 5-gwiazdkowy w województwie mazowieckim - Manor House SPA z eleganckimi salami konferencyjnymi
Hotel 5-gwiazdkowy w województwie mazowieckim - Manor House SPA z eleganckimi salami konferencyjnymi

Manor House SPA to miejsce, gdzie każdy detal jest starannie przemyślany, aby zapewnić gościom niezapomniane doświadczenia. Dzięki szerokiej ofercie rekreacyjno-zdrowotnej, nowoczesnemu zapleczu konferencyjnemu oraz luksusowym warunkom noclegowym, jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, spotkań biznesowych czy eventów firmowych.

W październiku powraca Konferencja Event Biznes — „Nowe Horyzonty”
W październiku powraca Konferencja Event Biznes — „Nowe Horyzonty”

Po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią w nowej formie powraca Konferencja Event Biznes, która w tym roku odbędzie się pod nazwą „Nowe Horyzonty” w Warszawie 28 października!

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz