Michał Kobosko i Piotr Belka rozwijają pierwszą polską platformę speakerów

Prime Speakers to pierwsze powstałe w Polsce biuro speakerów skupiające przedstawicieli biznesu, nauki, gospodarki, finansów i kultury. Głównym celem projektu jest angażowanie ekspertów i liderów opinii w wydarzenia o charakterze biznesowym. Wśród osobistości zgromadzonych w ramach platformy znajdują się m.in. Andrzej Olechowski, Dariusz Rosati, Witold Orłowski, Jacek Żakowski czy Daniel Passent. Nowatorska koncepcja jest rozwijana przez Michała Kobosko i Piotra Belkę, którzy od lat są związani ze światem mediów i polityki.


Branża profesjonalnych prelegentów najprężniej rozwinęła się w Stanach Zjednoczonych i na terenie Europy Zachodniej, głównie w Wielkiej Brytanii. W Polsce do niedawna działały agencje skupiające w swoich szeregach jedynie celebrytów, oferując usługi związane z branżą rozrywkową. Pojawienie się na rynku platformy Prime Speakers wypełniło tę niszę - umożliwiło organizatorom wydarzeń zaangażowanie w nie ekspertów i liderów opinii z dziedziny nauki, biznesu, gospodarki, finansów, polityki i kultury.


Michał Kobosko, który od blisko 20 lat jest związany z rynkiem mediów, uzasadnia rozwijaną usługę potrzebami rynku. Wskazuje na ewolucję marketingu zmierzającą ku relacyjności, a także na rosnące wymagania dotyczące poziomu merytorycznego wydarzeń biznesowych:
- Współczesna gospodarka jest oparta na wiedzy, autorytecie i osobowościach liderów. Biznes potrzebuje ich opinii i doświadczenia, a ludzie – inspiracji. Międzynarodową sławą cieszą się mówcy - eksperci w swojej dziedzinie (jak np. Brian Tracy1), a konferencje z udziałem liderów, takie jak np. TED2, gromadzą tysiące słuchaczy na całym świecie, bez względu na wysokość ceny biletów – tłumaczy Michał Kobosko, współwłaściciel Prime Speakers.
- Firmy dostrzegają pozytywną rolę kontaktów „face-to-face” w budowaniu relacji z klientem. Rozpoznają jego indywidualne potrzeby, dlatego coraz częściej rozwijają usługi typu „direct”. Bez względu na branżę, z każdym rokiem rośnie liczba organizowanych konferencji, szkoleń i warsztatów. Ich nieodłącznym elementem są koktajle i bankiety, podczas których ludzie mają szansę na nawiązanie ciekawych relacji, wymianę doświadczeń, a przede wszystkim na znalezienie pracodawców, inwestorów czy kontrahentów. Nikt już dziś nie wątpi w znaczenie sieci relacji w biznesie – dodaje.


Prime Speakers rozwija ideę networkingu biznesowego oferując swoim klientom możliwość aranżowania spotkań z czołowymi reprezentantami sceny politycznej oraz ekspertami ze świata biznesu, kultury, mediów i nauki. Dzięki temu organizatorzy wydarzeń biznesowych mogą podnieść ich prestiż i, przede wszystkim, poziom merytoryczny. Jednocześnie biuro speakerów zajmuje się tzw. personal brandingiem, czyli budowaniem osobistej marki mówców skupionych wokół platformy.


Prime Speakers współpracuje obecnie z ponad 30 prelegentami. Są wśród nich m.in. prof. Witold Orłowski, były minister spraw zagranicznych RP Dariusz Rosati, prof. Jerzy Osiatyński, red. Jacek Żakowski, felietonista Daniel Passent, himalaista Piotr Pustelnik, lekkoatleta Artur Partyka, jazzman Michał Urbaniak, Paweł Grzesiowski– ekspert w dziedzinie pediatrii, immunologii i terapii zakażeń, były wiceminister spraw zagranicznych i infrastruktury Sergiusz Najar, Przewodniczący Rady Głównej Business Center Club Maciej Grelowski czy generał Mieczysław Bieniek, a także liderzy międzynarodowych korporacji – Jacek Levernes, członek Zarządu HP Europa czy Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO Europe.


Polski rynek profesjonalnych prelegentów znajduje się we wczesnej fazie rozwoju. Zdaniem Piotra Belki, kluczowym wyzwaniem stojącym przed tą młodą branżą jest budowanie wysokich standardów poprzez optymalne łączenie ekspertyzy mówców z potrzebami konkretnego audytorium:
- Dbamy o to, by nasi speakerzy brali udział w wydarzeniach, które są organizowane w sposób profesjonalny i przemyślany - stąd dokładna weryfikacja zleceń napływających do Prime Speakers. Uczestniczymy w negocjacjach dotyczących zasad współpracy, rekomendujemy tematy i rodzaj wystąpień, zapewniamy wsparcie logistyczne, a także ustalamy terminarze spotkań, również tych kuluarowych, służących wymianie doświadczeń. Dzięki zbudowanym w ten sposób relacjom, ludzie gromadzą cenny kapitał społeczny w postaci kontaktów, co ma często kluczowe znaczenie w planowaniu i budowaniu kariery zawodowej – tłumaczy Piotr Belka, współwłaściciel Prime Speakers.


Tomasz Podolak, dyrektor zarządzający agencji Linkleaders, udziałowiec Prime Speakers, twierdzi, że siła nowej platformy tkwi w synergii kilku czynników:
- Mocnym fundamentem tego projektu są doświadczenie, wiedza i kompetencje osób, które są w niego zaangażowane – Michała Kobosko i Piotra Belki. Ich znajomość specyfiki życia publicznego i świata mediów, a także umiejętność budowania i pielęgnowania długotrwałych relacji pozwoliły odpowiedzieć na panujące trendy konkretną, profesjonalnie przygotowaną usługą.


W portfelu usług świadczonych przez Prime Speakers, oprócz speaker management i personal brandingu znajdzie się bogata oferta szkoleniowa i konferencyjna. Baza speakerów jest stale poszerzana.


Więcej informacji na temat platformy, bazy speakerów oraz oferty znajduje się na stronie internetowej www.primespeakers.pl.



INFORMACJA PRASOWA


Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz