Networking podczas lunchu, czy w czasie przerwy na kawę, spotkania networkingowe – moda, czy narzędzie komunikacji nowej generacji? Jak ustawić siebie w widocznej pozycji na rynku?
Networking to termin zaczerpnięty z języka angielskiego oznaczający budowanie sieci kontaktów. Poznanie twarzą w twarz, wymiana opinii, interesująca rozmowa – to podstawa budowania procentującej relacji biznesowej.
Coraz częściej okazją do tworzenia sieci kontaktów jest właśnie konferencja i trwająca podczas niej przerwa na kawę, czy obiad. Ta doskonała sposobność na zawieranie nowych znajomości, daje także możliwość pozyskania kontaktów i ciekawostek branżowych z pierwszej ręki, a przede wszystkim – wzajemna rekomendacja usług, która jednocześnie jest szansą na zaistnienie w świadomości naszych odbiorców. Stąd już tylko prosta droga do kreacji własnego wizerunku i promocji firmy.
Pozyskanie cennych kontaktów, będących ważnym motorem działalności firmy możliwe jest również dzięki spotkaniom networkingowym, popularnie zwanym BNI (Business Network International), skupiających osoby zainteresowane danym tematem. Bezpośrednie budowanie wzajemnych relacji, zdobywanie zaufania są dobrym wstępem do wspólnych interesów, czy wymiany informacji, które z pewnością szybko zaowocują.
Zmiana pracy, nowe opcje kariery, czy znalezienie partnerów biznesowych - dzięki networkingowi jest to już możliwe! Pielęgnowanie sieci kontaktów, otwiera przed uczestnikami networkingu nowe możliwości, gdyż nie ważne kogo Ty znasz, ale kto zna Ciebie.
Bardzo często dyskusja zapoczątkowana na konferencji, warsztatach bywa przeniesiona do Internetu. Popularyzacji tego typu komunikacji służą portale społecznościowe, umożliwiające wymianę zdań w postaci forów, czatów, czy tematycznych grup dyskusyjnych jak: Twitter, Grono, Facebook, Blip czy GoldenLine.
Główną zaletą networkingu jest zwiększona widoczność na rynku, oraz rozbudowana sieć godnych zaufania kontaktów, które przekładają się na zysk finansowy. Networking gwarantuje również oszczędność czasu - bezpośrednie spotkania z menadżerem, czy klientem, pozbawione zapory jaką jest help desk. Ponadto, podniesienie wiarygodności firmy, bezpieczeństwo kontaktu a przy tym jego długofalowość, wspierana przez wspólne problemy, tematy, stwarza furtkę do rozwoju własnego biznesu.
Dobrą okazją do praktycznego zapoznania się z tym pojęciem był Międzynarodowy Tydzień Networkingu, organizowany w siedmiu miastach Polski od 1 do 5 lutego bieżącego roku. Partnerem akcji był ogólnopolski program dla kadry menedżerskiej Talent Club.
Często mylony z pojęciem „znajomości”, networking to realny wpływ na wymianę doświadczeń i wiedzy. Poprzez uświadomienie sobie, że żyjemy w sieci, budując ją dzień po dniu możemy szukać kreatywnych korzyści w każdej, nowo poznanej osobie, rozwijając przy tym swoją działalność biznesową. Networking – czy mamy do czynienia z nowym stylem życia w przyszłości?
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]