NEWSY ZE ŚWIATA - Raport Cvent – pozytywne perspektywy dla podróży służbowych

NEWSY ZE ŚWIATA - Raport Cvent – pozytywne perspektywy dla podróży służbowych

Cvent, czołowy dostawca technologii dla przemysłu spotkań, wydarzeń i hotelarstwa, przedstawił najnowszą odsłonę raportu Cvent Travel Managers Report: Europe Edition, dostarczając tym samym hotelom, obiektom i miejscom docelowym dogłębną analizę trendów i działań związanych z pozyskiwaniem podróży służbowych.

Z raportu wynika wprost, że zdecydowana większość uczestników (80%) pozytywnie ocenia stan działań związanych z podróżami służbowymi w ich organizacjach. Spośród tych osób, niemal dwie trzecie (64%) przewiduje wzrost liczby podróży w roku 2023 w porównaniu z rokiem 2022, a prawie jedna piąta (19%) prognozuje znaczący wzrost.

Mimo że wzrost liczby podróży wiąże się z większymi wydatkami, minimalizacja kosztów nadal pozostaje priorytetem. 65% respondentów wskazało, że ich głównym zmartwieniem jest narastające obciążenie kosztowe. To wyzwanie jest jeszcze bardziej widoczne w przypadku menedżerów podróży we Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie ta liczba wzrasta do 73%. Wzrost inflacji dotyczy większości aspektów podróży służbowych, a prawie 30% uczestników spodziewa się największego wzrostu kosztów związanych z transportem lądowym, pokojami hotelowymi, ubezpieczeniem i bezpieczeństwem, wydatkami na technologię oraz wizami.

Biorąc pod uwagę wyzwania związane z kosztami, menedżerowie podróży służbowych opracowują nowe i kreatywne sposoby na ograniczenie wydatków. Najważniejsza z takich taktyk (40%) to integracja podróży służbowych z istniejącymi już spotkaniami i wydarzeniami, w których udział ich zespołów jest już zaplanowany. Dodatkowo 37% menedżerów podróży służbowych (wzrost z 32% w raporcie z grudnia 2022 roku) planuje ograniczenie liczby podróżujących współpracowników; w przypadku Francji odsetek ten wzrasta do 43%. Pomimo ewentualnego zmniejszenia liczby osób podróżujących, ogólna liczba podróży prawdopodobnie nadal będzie rosła.

Inne istotne punkty z raportu obejmują nieustanną ewolucję czynników wpływających na decyzje dotyczące rezerwacji hoteli i miejsc. Poza kosztami, decyzje menedżerów podróży są kształtowane przez bliskość siedziby firmy (37%), elastyczność warunków (35%) oraz dostępność i znajomość lokalizacji (oba 26%). Osoby odpowiedzialne za rezerwacje podróży priorytetowo traktują hotele, które wykorzystują technologię w efektywny sposób w procesie RFP.

Zrównoważony rozwój pozostaje priorytetem numer jeden, zgodnie z 26% menedżerów podróży służbowych, którzy uważają, że większe skupienie na zrównoważonym rozwoju będzie kształtować ich priorytety w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponadto prawie jedna trzecia (29%) uczestników aktywnie poszukuje treści i funkcji związanych z inicjatywami zrównoważonego rozwoju w hotelach i obiektach.

W kwestii zmian w procesie rezerwacji i priorytetach, 33% respondentów twierdzi, że od 2019 roku więcej czasu poświęca na wyszukiwanie hoteli przy użyciu technologii. Dodatkowo 28% poszukuje hoteli oferujących technologię do organizacji spotkań wirtualnych i hybrydowych.

Pełen raport dostępny jest tutaj.

Autor: Anna Górska, Doradca Zarządu Symposium Cracoviense, Członek Zarządu ICCA, Wiceprezes

Zarządu SKKP

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz