W dniach 6-8 kwietnia odbyły się 20. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro - kluczowe wydarzenie branży HoReCa w Polsce. Tegoroczna edycja spotkania to trzy dni dla biznesu w wyjątkowej atmosferze oraz niezwykli uczestnicy: 276 wystawców z 17 krajów, kilkudziesięciu branżowych ekspertów, w tym światowej sławy mistrzowie kulinarni oraz tysiące odwiedzających.
Każdego dnia na targi przychodziły tłumy odwiedzających, a kolejki chętnych do wejścia na teren wystawowy Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska w Warszawie ustawiały się już od rana. Najwyższej jakości produkty przyciągały m.in. przedstawicieli kadry zarządzającej, właścicieli hoteli i kawiarni, szefów kuchni oraz pracowników restauracji.
GastroBiznes
Kontakt bezpośredni jest najskuteczniejszą formą sprzedaży, a wiadomo o tym nie od dziś. Ożywione rozmowy prowadzone na stoiskach wystawców były tego widocznym potwierdzeniem. Osoby odwiedzające Targi EuroGastro z zaciekawieniem śledziły najnowsze trendy i słuchali opinii o prezentowanych produktach.
- Zdarzyło się kilkakrotnie, że nasze stoisko nie było w stanie pomieścić odwiedzających. To, co mnie cieszy to duża liczba nowych klientów, których napływ widoczny jest w naszych wynikach sprzedażowych. Wiemy jednak, że o dotychczasowych odbiorców również należy dbać, tak więc obie grupy wciąż musimy zaskakiwać – mówił Tadeusz Rydel, opiekun produktu z firmy Winterhalter Gastronom Polska. – W najbliższym czasie wprowadzimy nowość w postaci rozliczania na podstawie faktycznego zużycia sprzętu określonego na podstawie liczby wykonanych cykli – zapowiedział.
Wiele firm zgodnie podkreślało, że ich obecność na targach to nie tylko działanie wizerunkowe, ale wymierne korzyści sięgające nawet setek kontaktów. Zdaniem Tomasza Michalskiego, doradcy handlowego firmy Komat, blisko połowa osób odwiedzających składa w przyszłości zamówienia. – Poza tym Targi EuroGastro pełnią cenną rolę integrującą branżę HoReCa. Rozrzuceni po całej Polsce przedstawiciele poszczególnych firm mogą tu spotkać się i zacieśnić relacje. To przynosi efekty w postaci efektywniejszej współpracy – dodaje.
Wagę wydarzenia podkreślił również Piotr Kopańczuk, dyrektor ds. sprzedaży HoReCa spółki North Coast. – Na targach EuroGastro jesteśmy po raz osiemnasty i porównując je do podobnych imprez w Europie Centralnej są największe i najbardziej znaczące dla regionu. Spotykamy się tu przede wszystkim ze stałymi klientami oraz poszukujemy nowych odbiorców. W tym roku prezentujemy szerszy asortyment oraz sporo nowości – dodał wskazując na sery Nuova Castelli, piadinę oraz wina Bertani, jednego z najważniejszych producentów z regionu Veneto.
Kompleksowa oferta dla branży HoReCa
Spacer alejkami gwarantował niezwykłe doznania smakowe oraz prawdziwy teatr sztuki kulinarnej. Nie dało się przejść obojętnie obok stoiska firmy Rational, na którym odbywały się pokazy gotowania z zastosowaniem urządzeń Self Cooking Senses. Przedstawiciele handlowi, którzy wcielili się w rolę kulinarny ekspertów, opowiadali o kolejnych potrawach wędrujących co chwilę między przechodzącym tłumem Gości. Na stoisku przeprowadzono też konkurs, w którym swoich sił spróbowało 5 kucharzy z różnych części Polski. Konkurencyjny show poprowadziła firma Hendi Polska. Tam z kolei duży stół nakryty białym obrusem z elegancką zastawą czekał na biesiadników gotowych spróbować potraw wyłaniających się z pieca konwekcyjno-parowego Naboo. Atrakcją dla zwiedzajacych była gigantyczna atrapa zmywarki Winterhalter, do której każdy mógł wejść i od środka zobaczyć cykl zmywania.
Równie imponująco prezentował się na targach segment wyposażenia sal restauracyjnych i barów. – W tym roku po raz pierwszy pokazaliśmy nowe wykonanie baru. Skupiliśmy się jednak nie na wyglądzie, bo ten klient może zamówić indywidualnie, a na rozwiązaniach za barem. Tu barman wszystko ma w zasięgu ręki, dzięki czemu szybciej przygotuje większą liczbę drinków, co przekłada się na obrót lokalu oraz dobre samopoczucie pracownika – powiedział Maciej Dudek, dyrektor Działu Sprzedaży ze spółki Pro Ascobloc.
Zjawiskowe zastawy, oryginalne meble, sprzęt piwowarski oraz ekspresy, które wyczarowywały kawę, to nieliczne przykłady dostępnego asortymentu. Uwagę przyciągała także prezentacja wyjątkowo odpornej na zanieczyszczenia innowacyjnej kolekcji odzieży 3D Clean firmy Tedmar. – Specjalna struktura tkaniny 3D Clean zbudowana z nici bawełnianych i poliestrowych, odpycha zabrudzenia, tworząc na powierzchni krople. Do ich usunięcia wystarczy zwykła woda – mówiła Barbara Maciążek z firmy Tedmar pryskając wodą na świeżą plamę ketchupu, która po chwili spływała z fartucha nie pozostawiając na ubraniu śladu. – Kiedy ubranie z tej tkaniny zostanie poplamione kawą, olejem czy sokiem, wystarczy od razu strzepnąć lub popryskać wodą i tkanina pozostania czysty – dodała.
Podczas targów miał miejsce konkurs na najlepszy produkt 20. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2016. Laureaci otrzymali statuetki okolicznościowe z dyplomami oraz unikatowe loga „Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2016”.
INFORMACJA PRASOWA
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]
Agata
Event Concierge
Szukasz obiektu na wydarzenie?
Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.
Chcę wysłać formularz