Połączenie biznesu i wypoczynku - Trend Bleisure podbija Polskę

Połączenie biznesu i wypoczynku - Trend Bleisure podbija Polskę

Uczestnicy konferencji lub wyjazdów służbowych coraz chętniej opuszczają sale szkoleniowe. Zwiedzają miasta i regiony, łącząc przyjemne z pożytecznym. Ta moda jest coraz bardziej widoczna na całym świecie. Hotel Hilton Garden dostrzega w tzw. Bleisure wielką szansę dla Krakowa. 

Nazwa trendu pochodzi od połączenia angielskich słów „business” oraz „leisure”. Neologizm określa taki rodzaj wyjazdów służbowych, które są przedłużane w celach turystycznych. Każda konferencja trwa określony czas, jednak uczestnicy zostają w danym miejscu znacznie dłużej niż to konieczne. Po co? Aby móc odpocząć, zwiedzić miasto i poznać jego kulturę. 

Raport „Travel and Tourism Impact 2017” potwierdza, że w ostatnim roku ok. 23%ogólnego ruchu turystycznego to właśnie wyjazdy zawodowe. W Stanach Zjednoczonych Bleisure zajmuje ponad 40% rynku podróżniczego. Prognozy wskazują, że turystyka biznesowa wzrośnie jeszcze bardziej w ciągu kilku najbliższych lat.


Skąd pochodzi Bleisure?

Powodów pojawienia się trendu jest kilka. W biznesie coraz większe pole zajmują ludzie młodzi, czyli tak zwani millenialsi. Pokolenie Y chętnie korzysta z nowinek technologicznych, pragnie zwiedzać świat orazstawia na rozwój kariery. Są to osoby odważnie określające swoje cele i nakierowane na sukces. Dzięki takiemu podejściu millenialsi świetnie radzą sobie w korporacjach, zakładają prywatne firmy i start-upy.

Młode  osoby są oswojone nie tylko z mobilnymi technologiami, ale także lubią korzystać z możliwości komunikacyjnych, jakie daje współczesny postęp. Są ciekawe innych kultur oraz pragną podróżować po kontynentach. Znajomość różnych języków i rynku lotniczego pozwala im nie stawiać sobie żadnych granic. Nowe pokolenie połączyło obowiązki zawodowe z przyjemnościami, tworząc modę Bleisure.


Nowe wymagania dla hoteli

Trend łączenia pracy z podróżami szczególnie dostrzega branża hotelarska. Wszelkiego typu usługi mają na celu zaspokajanie potrzeb swoich klientów. Gdy wymagania się zmieniają, obiekty próbują za nimi nadążyć. Brytyjczycy, Holendrzy, Niemcy, Hiszpanie i Włosi chcą poznać klimat miast na żywo, a nie tylko z okna samolotu. 

Blisko 20% uczestników konferencji międzynarodowych w Krakowie decyduje się przedłużyć swój pobyt, aby móc zwiedzić zabytki, a także udać się do Wieliczki i Oświęcimia. Mówi się, że gdy nadciąga duża fala, najlepiej na nią wskoczyć i płynąć razem z nią. Pracownicy Hilton Garden Inn Krakow Airpor zauważają w trendzie Bleisure przede wszystkim nowe możliwości. Obiekt stara się więc dostosowywać na bieżąco ofertę dla klientów biznesowych, którzy pragną wydłużyć swój pobyt o kilka dodatkowych noclegów.

  • "W naszym hotelu z powodzeniem można zorganizować śniadania lub lunche biznesowe, szkolenia i konferencje (…) Natomiast po zakończeniu spotkania jego uczestnicy mogą szybką kolejką dojechać do centrum Krakowa już w 18 minut. A po powrocie do hotelu po nocy spędzonej w urokliwych krakowskich knajpkach nie muszą się martwić, że będą stać w korku, jadąc na lotnisko, gdyż niemalże w kapciach mogą wsiąść do samolotu. Jesteśmy dosłownie 2 minuty od terminala krakowskiego lotniska" – przekonuje Kaja Wachowska z Hilton Garden Inn Krakow Airpor.



Kraków przodownikiem trendu

Połączenie turystyki z biznesem niesie ze sobą wiele korzyści nie tylko dla rozwoju miast,ale i oferowanych w nich atrakcji. W Krakowie dynamicznie rozwija się baza hotelowa, gastronomiczna, kulturalna i rekreacyjna. Stolica Małopolski mieści się w pierwszej dziesiątce najbardziej atrakcyjnych miast na całym świecie. Odnotowuje się wzrost liczby pasażerów, korzystających z krakowskiego lotniska. Pozwala to każdego roku dodawać połączenia z nowymi miastami na całym świecie.

Miasto przyciąga coraz więcej organizatorów kongresów, seminariów, konferencji iszkoleń. Gdy tego typu spotkania się kończą, goście mogą zwiedzać zabytki, podziwiać piękne widoki, uczyć się naszej historii i poznawać tak bogatą kulturę. Kraków zachwyca pod względem architektonicznym, ale także promuje pozytywny wizerunek kraju zagranicą. Monika Sawka, Leadership Development Manager z firmy Aon w Krakowie zauważa,że zakończenie szkolenia w czwartek stwarza idealne warunki do przedłużenia pobytu. Uczestnicy spotkań chętnie korzystają z uroków miasta, budują nowe wspomnienia i relacje.

  • "Goście najczęściej pytają o restauracje i sklepy. Jeśli zostają na weekend, to wtedy często przyjeżdżają do nich bliscy. Ci, których miasto zauroczyło wracają tu z przyjaciółmi i rodzinami. Warto zauważyć ten potencjał"– dodaje Monika Sawka. 

Bleisure może okazać się wielką szansą nie tylko dla Krakowa, ale także innych miast. W Polsce mamy wiele wartych zobaczenia zakątków, z których możemy być dumni. Im więcej osób przyjeżdża w ramach turystyki biznesowej, tym większe korzyści niesie to dla miasta,obiektów kulturalnych, hoteli i lokalnych przedsiębiorców. Warto w takim przypadku pójść w ślady Hilton Garden Inn Krakow Airport i wspierać rozwój trendu Bleisure. 



INFORMACJA PRASOWA

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz