Podczas konferencji Hotel Marketing Conference 2019 w Poznaniu miała miejsce premiera najnowszego Raportu "Marketing internetowy hoteli i obiektów konferencyjnych 2019/2020". RAPORT SPECJALNY jest cykliczną publikacją, która z roku na rok budzi coraz to większe zainteresowanie rynku hotelarskiego. Dzieje się tak, ponieważ opiera się on na faktycznym badaniu ankietowym obiektów konferencyjnych, hoteli oraz miejsc posiadających przestrzenie nie-biznesowe na wynajem. Raport jest doskonałym źródłem wiedzy o trendach i tendencjach na rynku, a jednocześnie pozwala porównać nasze działania promocyjne do działań prowadzonych przez konkurencję.
W tegorocznym badaniu padła rekordowa liczba ankietowanych w porównaniu ze wszystkimi poprzednimi edycjami. Odpowiedzi udzieliło 283 obiektów hotelowo-konferencyjnych z całego kraju. Głównie były to hotele 4-gwiazdkowe (32,62%), 3-gwiazdkowe (30,5%) oraz inne obiekty o charakterze szkoleniowo-konferencyjnym,które najczęściej posiadają od 2 do 3 sal konferencyjnych (42,85%) mających standardowo 151-250 m2 powierzchni.
Wykorzystanie marketingu internetowego w Polsce
Wybierając formę reklamy internetowej, pracownicy marketingu są niemal jednomyślni. Pod tym względem zdecydowany prym wiodą portale specjalistyczne, np. noclegowe lub konferencyjne (86,12%) oraz międzynarodowe systemy rezerwacyjne (82,21%). Nie spada również ważność wykorzystania reklamy na portalach społecznościowych (Facebook, Linkedin), która wykorzystana jest w 80,07% obiektów.
Ponad 50% ankietowanych uważa marketing internetowy oraz reklamę w sieci za najważniejsze pod kątem skuteczności. Dlatego też w celu promocji oraz pozyskania nowego klienta, obiekty aktywnie korzystają z narzędzi marketingu internetowego, jakimi są portale branżowe.
Mamy zaszczyt poinformować, że wedle raportu liderem wśród serwisów konferencyjnych po raz kolejny został portal MojeKonferencje.pl. Aż 87,27% badanych wymieniło nas na pierwszym miejscu jako serwis wiodący na rynku w zakresie działań marketingowych. Za nim uplasowały się ex aequo portale SaleBiznesowe.pl oraz Konferencje.pl z wynikiem 47,19%.
Dokonując wyboru najlepszego serwisu konferencyjnego najważniejszymi czynnikami dla ankietowanych okazały się: pozycja portalu w wynikach organicznych Google, koszty współpracy, rozpoznawalność marki wśród gości, statystyki ruchu na stronie portalu i atrakcyjność wizualna. Aż 51,65% badanych uznało za skuteczną swoją reklamę w portalach branżowych, dołączając ją do stałych działań marketingowych obiektu.
Raport wskazuje również, że największą część budżetu na promocję obiekty przeznaczają właśnie na reklamy na portalach specjalistycznych. Wygląda na to, że ze względu na wynikające z tego zyski ta tendencja w najbliższych nie ulegnie zmianie.
Z raportu: „Marketing internetowy hoteli i obiektów konferencyjnych 2019/2020” dowiesz się, m.in.:
Jak wygląda obecnie sytuacja rynku hotelarskiego w Polsce?
W jaki sposób obiekty konferencyjne promują sale konferencyjne i sale szkoleniowe?
Jakie narzędzia marketingu internetowego są najczęściej wybierane przez hotele i obiekty konferencyjne?
Jakie możliwości daje promowanie sal konferencyjnych w internecie?
Z jakich form promocji korzysta Twoja konkurencja?
W jaki sposób możesz poprawić własną ofertę, aby czerpać wymierne zyski z wynajmu sali konferencyjnej?
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]
Agata
Event Concierge
Szukasz obiektu na wydarzenie?
Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.
Chcę wysłać formularz