Event marketing to pojęcie, z którym z pewnością spotkałeś się już nie raz. Być może wydaje Ci się nawet, że doskonale wiesz, co ono oznacza. Aby jednak nie pozostawiać żadnych domysłów i niedomówień, dziś rozwiejemy Twoje ewentualne wątpliwości, dokładnie wyjaśniając na czym polega event marketing.

Udowodnimy również, że to bardzo ważne zjawisko, które na wielu płaszczyznach jest pomocne, kiedy prowadzi się firmę. Eventy marketingowe wiążą się bowiem ze ściśle określonymi korzyściami, o których można mówić godzinami. Wskażemy więc najważniejsze z nich, inspirując Cię do tego, abyś wdrożył takie działania w swoim przedsiębiorstwie. Zostań więc z nami i dowiedz się więcej o event marketingu!

Co to jest event marketing i jakie są jego rodzaje?


Event marketing bardzo często w Polsce określany jest mianem marketingu wydarzeniowego. W praktyce jest to nic innego, jak wykorzystywanie różnorodnych wydarzeń po to, aby osiągnąć konkretne cele wizerunkowe albo biznesowe. Wśród nich można wymienić m.in. zwiększenie zaangażowania klientów, popularyzowanie firmy, jej filozofii i produktów lub dotarcie do nowej grupy klientów. Wykorzystanie event marketingu sprzyja też budowaniu relacji z klientami i kontrahentami, ponieważ wzmacnia ich lokalność.

Jeśli chodzi o rodzaje event marketingu, to wśród nich można wymienić wydarzenia stacjonarne, hybrydowe lub online, zewnętrzne i wewnętrzne, kilkudniowe i jednodniowe, otwarte i zamknięte, a także darmowe i biletowane. Podkreślenia szczególnie wymaga fakt, iż eventy marketingowe mogą się odbywać zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w formie online. Wzrost popularności tej drugiej formy nastąpił wraz z pandemią, kiedy zaczęto przenosić wydarzenia do przestrzeni interentowej. Ów krok z pewnością jest już nieodwracalny i spotkał się z bardzo pozytwynym odbiorem.

Eventy marketingowe – korzyści


Skoro już mniej więcej wiesz, co to jest event i jakie są jego rodzaje, to możemy przejść do kolejnego zagadnienia. Zanim jednak to nastąpi, warto wspomnieć, że wszelkie wydarzenia, które wchodzą w zakres event marketingu, są organizowane głównie z myślą o potencjalnych klientach, partnerach biznesowych albo mediach. Przykłady takich eventów to m.in. targi, konferencje, dni otwarte, jubileusze firmy czy akcje promocyjne.

No dobrze, a skoro wiesz, event – co to, musimy wskazać największe korzyści, które wynikają z tego zjawiska. Naczelną z nich jest zwiększenie rozpoznawalności marki, dzięki czemu można stale docierać do nowych klientów i kontrahentów. Równie istotne jest też budowanie pozytywnego wizerunku marki, które zazwyczaj skutkuje lepszą sprzedażą. Skoro już o sprzedaży mowa, to event marketing generuje również leady sprzedażowe, jednocześnie sprawiając, że możliwe jest poznanie nowych grup odbiorców. Dzięki tym wszystkim działaniom firmy są też zwyczajnie bardziej widocznie na tle konkurencji.

Gdzie zorganizować eventy firmowe?


Jeśli zastanawiasz się, gdzie zorganizować eventy firmowe, to musimy przyznać, że lepiej nie mogłeś trafić! Na naszej stronie znajdziesz bowiem szereg propozycji odnośnie do miejsc sprzyjających realizacji konferencji, targów czy imprez firmowych. Twojej uwadze szczególnie polecamy hotele na eventy firmowe na morzem, w których w odpowiednich proporcjach można połączyć pracę z wypoczynkiem. Dużą popularnością cieszą się m.in. Sopot Marriott Resort & Spa czy Saltic Resort & SPA Łeba.

Równie atrakcyjne są też hotele na eventy firmowe w górach, idealne dla miłośników bezpośredniego kontaktu z piękną przyrodą. Koniecznie musisz poznać np. Hotel Czarny Potok Resort SPA & Conference w Krynicy-Zdroju lub Crystal Mountain w Wiśle. Na naszej stronie czekają również obiekty zlokalizowane w innych częściacj kraju, w tym także w dużych miastach. Jeśli interesuje Cię organizacja spotkań w wielkomiejskiej atmosferze, to poznaj hotele na eventy firmowe w Warszawie.