Organizacja imprez firmowych to bardzo odpowiedzialne i ważne zadanie. Wynika z niego wiele korzyści, wśród których można wymienić m.in. dotarcie do nowych klientów czy zacieśnienie więzi z dotychczasowymi kontrahentami. Dodatkowo wszelkiego rodzaju eventy firmowe wiążą się z szeregiem pożytków w zakresie employer brandingu.

W tym artykule napiszemy nieco więcej o tym, czym jest employer branding. Zastanowimy się też, jak ma się do tego zjawiska organizacja imprez firmowych. Podpowiemy również, gdzie warto zorganizować eventy, by goście zapamiętali je na długie lata. Zachęcamy do lektury!

Organizowanie imprez firmowych


Impreza firmowa w praktyce niejedno ma imię. Chodzi dokładnie o to, że eventy mogą przyjmować różne formy. Jedno jest przy tym pewne – są one organizowane przez konkretne przedsiębiorstwo. Zazwyczaj jest skierowane do: współpracowników, kontrahentów, pracowników i ich rodzin, potencjalnych klientów oraz dla mediów. Tego typu spotkania, jak już zostało to zaznaczone we wstępie, sprzyjają zacieśnianiu relacji wśród pracowników, a także zwiększają lojalność kontrahentów. Rezultatem jest oczywiście bardziej efektywna i lepsza współpraca.

Koniecznie trzeba jednak dodać, że organizowanie imprez firmowych to długotrwały proces, który musi być odpowiednio zaplanowany. Kluczowe jest znalezienie odpowiedniego miejsca na event, zapewnienie ciekawych atrakcji czy wybór takiego terminu spotkania, który nie będzie kolidował np. ze świętami czy innymi ważnymi wydarzeniami. Jesteśmy przekonani, że odpowiednie zaplanowanie eventu oraz sprawiedliwy podział obowiązków wśród organizatorów to klucz do sukcesu każdej imprezy!

Employer branding – co to jest?


Z pewnością już nie raz miałeś okazję spotkać się z pojęciem employer brandingu. Ale czy wiesz, co ono dokładnie oznacza? Z chęcią to wyjaśnimy, abyś już więcej nie musiał się zastanawiać na temat tego, employer branding – co to jest. Otóż to budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. Tak naprawdę na tej definicji moglibyśmy zakończyć. Zasadne jednak wydaje się podanie jeszcze kilku kluczowych informacji, które jeszcze bardziej rozjaśniają EB. Pod tym pojęciem znajdują się różnorodne działania, które podejmuje firma w celu kreowania wizerunku firmy jako pracodawcy z wyboru. Chodzi więc o wdrożenie takich czynności, w wyniku których dane przedsiębiorstwo będzie oceniane jako to, w którym warto jest pracować.

Literatura przedmiotu wyraźnie wskazuje na pewien podział employer brandingu, wskazując na aspekty wewnętrzne oraz zewnętrzne. Pierwszy z nich odnosi się bezpośrednio do budowania pozytywnego wizerunku firmy wśród pracowników, by każdemu pracowało się przyjemnie. Employer branding zewnętrzny z kolei skupiony jest na kreowaniu pozytywnych odczuć u osób, które jeszcze nie pracują w danej firmie. Ów aspekt najczęściej wykorzystuje się, by udowodnić potencjalnym kandydatom, że w przedsiębiorstwie warto jest pracować.

Budowanie wizerunku pracodawcy


Wizerunek pracodawcy to bardzo ważna sprawa, o czym z pewnością wie przedstawiciel każdego przedsiębiorstwa. Niemniej jednak samo budowanie wizerunku pracodawcy to długa i momentami kręta droga, podczas której nade wszystko liczą się: wytrwałość, odwaga i pomysłowość.

W kontekście tego artykułu podkreślenia wymaga fakt, iż impreza firmowa stanowi jedno z takich działań, które w bezpośredni sposób wspomagają employer branding. Można tutaj wymienić organizację m.in. pikników firmowych, konferencji, targów, gal czy bankietów, które będą zrzeszały zarówno obecnych obecnych pracowników i kontrahentów, jak i tych przyszłych. Organizacja takich spotkań to odpowiednia droga do tego, aby o danej firmie usłyszało jak najwięcej osób. Czy świetna impreza przełoży się to na pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa? Nie mamy co do tego najmniejszych wątpliwości!

Gdzie zorganizować imprezę firmową?


Wiesz, jak ważne są imprezy firmowe w zakresie działań EB. Być może jednak zastanawiasz się, gdzie najlepiej jest organizować takie eventy. Spieszymy zatem z odpowiedzią! Wiele oczywiście zależy od indywidualnych preferencji organizatorów, lokalizacji, liczby gości czy terminu spotkania. Niemniej jednak szczególnie polecamy hotele na imprezę firmową na Mazurach, w których to można w doskonałych proporcjach połączyć pracę z wypoczynkiem.

Jeśli jednak jesteś miłośnikiem klimatycznych miejsc i chcesz zaskoczyć swoich gości, to polecamy wziąć pod uwagę pałace na imprezę firmową. Wiele eventów odbywa się też w centralnej Polsce lub w pobliżu stolicy. Tam również nie brakuje ciekawych miejsc – jeśli chcesz je poznać, przeczytah artykuł, w którym podpowiedzieliśmy, gdzie zorganizować imprezy okolicznościowe w Warszawie i okolicy.