Jak promować szkolenia i konferencje w Internecie?
Już niejednokrotnie pisaliśmy, że organizacja konferencji, szkoleń i innych spotkań biznesowych to nie taka prosta sprawa. Do niedawna jednak skupialiśmy się na dostarczeniu porad odnośnie do części merytorycznej, a dziś zajmiemy się innym, równie ważnym aspektem. Chodzi dokładnie o sposób dotarcia do potencjalnych gości, a także o promocje organizowanego przedsięwzięcia.
Kiedy Twoim zadaniem jest zrealizowane szkolenia czy konferencji, to musisz podjąć szereg kroków w zakresie promocji wydarzenia w Internecie. Współcześnie to głównie w taki sposób inni dowiadują się o jakimś przedsięwzięciu. Bezpośrednio wiąże się z tym pojęcie marketingu eventowego, czyli szeregu działań, dzięki którym promuje się wydarzenie, pozyskując przy tym możliwie największą liczbę uczestników. Zostań z nami i dowiedz się, jak promować szkolenia i konferencje w Internecie.
Sposoby na promocję konferencji i szkoleń
Osoby odpowiadające za promocję danego przedsięwzięcia mają do dyspozycji szereg narzędzi. Żadne z nich jednak nie jest idealne. W związku z z tym należy te metody dobierać w sposób indywidualny do każdego eventu. Sposoby na promocję konferencji, które są najbardziej skuteczne, to m.in. pozycjonowanie strony danej konferencji lub szkolenia. Jest to doskonały sposób na dotarcie do grupy docelowej, którą uprzednio należy dookreślić.
W zależności też od skali organizowanego wydarzenia warto zainwestować w reklamy płatne w wyszukiwarce. Odpowiednio zorganizowane kampanie reklamowe mogą przyciągnąć duże rzesze uczestników. Jeśli chodzi o zalety owej metody, to bez wątpienia należą do nich: bardzo łatwe raportowanie wyników czy szybkość uruchomienia reklamy. To jednak dopiero namiastka propozycji i możliwości, które współcześnie organizatorom wydarzeń daje sieć.
Promocja szkoleń i konferencji – czego unikać?
Promowanie konferencji to zadanie, podczas którego w nieumyślny sposób można popełnić wiele błędów. W związku z tym podpowiemy, czego unikać. Przede wszystkim nie powinno się traktować wszystkim wydarzeń w taki sam sposób. Zaleca się indywidualne podejście do promocji każdego eventu, zgodnie z jego charaterystyką. Ważne jest, aby każdorazowo i zawsze określać grupę docelową. Wówczas możliwe jest stworzenie takich treści promujących wydarzenie, które będą atrakcyjne dla potencjalnych uczestników.
Ważne jest też to, aby nie traktować konferencji i szkoleń komercyjnie, tzn. promocja nie może się odbywać się w typowo sprzedażowy sposób. Dodatkowo nie możesz też zapomnieć o celu samym w sobie, a więc promocji wydarzenia. Nadmierne skupianie się na aspektach pobocznych, zamiast na evencie, może przynieść zupełnie odwrotny skutek.
Promocja wydarzeń w social mediach
Jeśli zastanawiasz się, jak promować konferencję, to musisz wiedzieć, że główne narzędzie stanowią social media. To właśnie na korzystaniu z mediów społecznościowych ludzie spędzają bardzo dużo czasu. Największą popularnością cieszą się oczywiście: Facebook, Instagram, LinedIn, Twitter czy TikTok. Każdy z tych serwisów jest zupełnie inny, co oznacza mniej więcej tyle, że masz naprawdę ogromne możliwości na dotarcie do różnych grup docelowych z wykorzystaniem tychże social mediów.
Musisz jednak pamiętać, aby sposób promowanych treści był dostosowany nie tylko do charakteru danego medium, ale też do specyfiki organizowanego przedsięwzięcia. Ponadto wiele można też zyskać dzięki promowaniu eventu w grupach tematycznych. Promowanie szkoleń w taki sposób to istny strzał w dziesiątkę, zwłaszcza, że social media umożliwiają też realizację kampanii reklamowych.
Promocja wydarzeń na portalach specjalistycznych i blogach
Wiele osób, które zastanawiają się, jak promować szkolenia, jest przekonana, że jedyną możliwością są social media. W praktyce jednak nic bardziej mylnego! Otóż warto zwrócić uwagę również na portale specjalistyczne i opiniotwórcze, jak np. blogi. Przewaga tego sposobu promocji polega na tym, iż trafia się bezpośrednio do osób zainteresowanych konkretnym zagadnieniem lub obszarem tematycznym. Wówczas więc można zyskać nie tylko uczestników, ale też np. prelegentów.
Dodatkowo w tym zakresie warto nawiązać współpracę z twórcami różnorodnych serwisów branżowych, dzięki którym informacja o organizowanym wydarzeniu dotrze do większej liczby osób. Ostatnią propozycją, o której warto też napisać, są notatki prasowe. To nic innego, jak krótkie informacje umieszczone na klasycznych serwisach informacyjnych.