Jak zebrać feedback po szkoleniu?
Feedback to inaczej informacja zwrotna, dzięki której organizatorzy danego przedsięwzięcia mają okazję dowiedzieć się więcej o wrażeniach uczestników. Zbierając feedback zdobywa się więc potrzebne informacje w zakresie tego, jak wdrożone w praktyce działania są oceniane przez innych.
W rezultacie więc jest to zdanie niezwykle istotne w perspektywie przyszłych eventów, gdyż pozwala ocenić, co się sprawdziło, a które kwestie wymagają dopracowania. W związku z tym jednak pojawia się pytanie, jak zebrać informację zwrotną po szkoleniu. Możliwe jest wskazanie kilku sposobów, wśród których raczej każdy znajdzie coś dla siebie. Jeśli zatem interesuje Cię ten temat, to koniecznie zostań z nami. Zachęcamy do lektury!
Informacja zwrotna po szkoleniu
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, feedback stanowi bardzo istotną informację dla organizatorów szkoleń czy innych eventów. Uczestnicy przedsięwzięć zwykle piszą, co dokładnie im się podobało, a jednocześnie, które kwestie wymagają jeszcze dopracowania. Są to więc bardzo cenne wskazówki – zwłaszcza, kiedy mają formę konstruktywnej krytyki. W rezultacie wszystkie takie opinie pozwalają dążyć do tego, aby każe kolejne szkolenie było dopracowane nawet w najmniejszym detalu.
Feedback można zebrać m.in. poprzez przekazanie ankiety dla uczestników organizowanego spotkania. Pytania w niej umieszczone mogą być zarówno otwarte, jak i zamknięte. Zaleca się, aby ankiety przekazać uczestnikom w końcowej fazie szkolenia. Wówczas można mieć większą pewność, że w ogóle zostaną one wypełnione. W innym przypadku uczestnicy szkolenia mogą po prostu zapomnieć o prośbie organizatorów o wypełnienie ankiety np. w domu.
Jak zebrać informację zwrotną po szkoleniu?
Informacja zwrotna po szkoleniu może być także pozyskana w nieco inny sposób. Otóż kilka dni po spotkaniu można wysłać do uczestników maile z podziękowaniem za udział w wydarzeniu i jednocześnie z prośbą o wypełnienie krótkiej ankiety elektronicznej. Kluczowe w tym aspekcie jest to, aby wyraźnie określić, ile czasu zajmie jej wypełnianie.
Jeśli nie mailowo, to feedback można również zebrać telefonicznie. Tutaj również po kilku dniach od szkolenia można po prostu zadzwonić do uczestników i zadać kilka pytań o wrażenia związane ze szkoleniem. Niemniej jednak tutaj pojawia się ryzyko, że nie wszyscy uczestnicy udzielą szczerych odpowiedzi. W przypadku anonimowej ankiety uczestnicy są bardziej skorzy do tego, aby dzielić się konstruktywną krytyką.
Gdzie zorganizować szkolenie?
Ważną kwestią podczas organizacji wszelkich szkoleń czy spotkań biznesowych jest miejsce, w którym to dany event się odbywa. W związku z tym pragniemy wskazać kilka takich miejsc, które na pewno Cię nie zawiodą! Są one korzystnie zlokalizowane, odpowiednio wyposażone i wyróżniają się serdeczną, pomocną obsługą. Przede wszystkim warto jest wziąć pod uwagę obiekty w dużych miastach.
Na naszej stronie znajdziesz m.in. sale szkoleniowe w Warszawie czy sale szkoleniowe w Krakowie. Do tych pierwszych należą m.in. Workin Senatorska czy Centrum Konferencyjne WEST GATE. Stolica Małopolski ma do zaoferowania m.in. iLab PLUS czy wyjątkowy obiekt na szkolenie, którym jest eventOWNIA. Musisz pamiętać, aby dobrać salę szkoleniową do liczby zaproszonych gości. Kiedy np. organizujesz spotkanie dla kilkunastu osób, to zwyczajnie nie ma sensu wynajmować dużej sali. O wiele bardziej sprawdzą się w takim przypadku kameralne sale szkoleniowe.