Konferencja biznesowa – czy warto zatrudnić fotografa bądź operatora?
Spotkania biznesowe to niecodzienna okazja do tego, aby spotkać się ze specjalistami z danej branży. Podczas tego typu wydarzeń nie tylko poznaje się jednak nowych ludzi, ale też buduje relacje biznesowe i zdobywa się wiedzę na różnorodne tematy. Eventy te wymagają odpowiedniej oprawy. Zwykle więc organizowane są w eleganckich salach, które swoim kunsztem współgrają z charakterem przedsięwzięć.
Warto zachować te chwile jak najdłużej, w związku z czym organizatorzy konferencji i szkoleń często decydują się na współpracę z fotografami i kamerzystami. Ci usługodawcy widoczni się również podczas wszelkiego rodzaju bankietów. Pytanie jednak brzmi, czy w ogóle warto jest zatrudnić fotografa lub operatora na konferencję biznesową? Odpowiemy na to w owym artykule, zastanawiając się, po co w ogóle robić zdjęcia eventowe. Jeśli ciekawi Cię ten temat – koniecznie zostań z nami!
Fotografowanie i filmowanie na eventach biznesowych
Fotografowanie i filmowanie na eventach biznesowych – wbrew pozorom – nie jest takie łatwe. Osoby, które się tym zajmują, nie tylko muszą posiadać odpowiedni sprzęt, który poradzi sobie w konkretnych warunkach oświetleniowych. Fotografowie i kamerzyści muszą bowiem też wiedzieć, kiedy i gdzie dokładnie się ustawić, aby uchwycić możliwie najbardziej korzystne kadry. Aby ułatwić pracę tym osobom, warto wybrać takie sale konferencyjne, które są odpowiednio oświetlone, a przy tym zwyczajnie ładne, aby dobrze się prezentowały na pamiątkowych zdjęciach i filmach.
Polecamy też wybrać fotografów i kamerzystów, dla których praca ta jest prawdziwą pasją. Wówczas na pewno będzie to widać na stworzonych materiałach! Równie istotne jest doświadczenie tych usługodawców, ponieważ – jak już wspomnieliśmy wcześniej – spotkania biznesowe nie są najłatwiejszymi warunkami do pracy. Tylko doświadczeni specjaliści mogą sobie z nimi poradzić.
Po co robić zdjęcia eventowe?
Niektórzy zastanawiają się, po co robić zdjęcia eventowe podczas spotkań biznesowych. Odpowiedź jest bardzo prosta: na pamiątkę. Warto zatrzymać takie chwile na długie lata, ponieważ konferencje czy szkolenia nie dla wszystkich są codziennością. W takich eventach zwykle biorą udział najwięksi specjaliści z różnych branży, z którymi warto zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.
Organizatorzy wydarzeń często też potrzebują fotorelacji do wszelkich rozliczeń oraz istotnej dokumentacji. Do tego dochodzą też bardzo praktyczne względy. Chyba każdy lubi po jakimś czasie oglądać z sentymentem fotografie z minionych lat. Dodatkowo materiały te przydają się też na stronach internetowych i mediach społecznościowych organizatorów wydarzeń. Lokale, w których organizowane są wydarzenia, również później mogą pochwalić się w sieci swoimi realizacjami.
Zalety fotografa na evencie biznesowym
Skoro już mniej więcej wiesz, w jakim celu tworzyć fotorelacje z eventu biznesowego, to przejdziemy do jeszcze większych konkretów. Zastanowimy się bowiem, jakie są zalety fotografa na evencie biznesowym. Otóż zdjęcia z każdego wydarzenia stanowią niezwykle przydatną rzecz. Można je później śmiało wykorzystać jako element promocji kolejnych wydarzeń bądź reklamy danej firmy. W praktyce okazuje się, że zdjęcia publikowane na stronie internetowej czy umieszczane w materiałach drukowanych sprzyjają procesowi budowania zaufania wśród potencjalnych klientów. Ponadto, organizatorzy wydarzeń, którzy zdecydują się na współpracę z fotografami, pokazują swój profesjonalizm.
Zalety operatora na evencie biznesowym
Jeśli chodzi o zalety operatora na evencie biznesowym, to są one bardzo podobne do tych, które wynikają ze współpracy z fotografem. Wówczas wydarzenie odbierane jest jako profesjonalne i dopracowane w najmniejszym detalu. Ponadto nagrany materiał filmowy to doskonała pamiątka, do której warto wrócić nawet po upływie kilku lat. Kolejna zaleta to możliwość wykorzystania kadrów na stronie internetowej czy innych materiałach promocyjnych. Potencjalni współpracownicy lub klienci mogą na własne oczy przekonać się o tym, jak dokładnie wyglądają organizowane wydarzenia. Tego typu zbiór – zarówno zdjęć jak i filmów – stanowi zatem naprawdę fajne portfolio.
Gdzie zorganizować konferencję biznesową?
Konferencje biznesowe warto zorganizować w takich miejscach, które są gustowanie urządzone, przestronne oraz odpowiednio oświetlone. Sprawi to, iż wnętrza nie tylko będą sprzyjały realizacji odpowiedniej jakości eventów, ale też będą się dobrze prezentowały na zdjęciach i filmach. Równie istotne jest to, że goście po prostu będą się komfortowo czuć w takich obiektach. W związku z tym mamy kilka propozycji, jeśli chodzi o obiekty na konferencję biznesową.
Polecamy m.in. nowoczesny Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront. W jego ofercie znajdziesz eleganckie centrum konferencyjne o powierzchni 1100 m2, które podzielone zostało na 9 sal konferencyjnych i przestronne foyer. Równie atrakcyjnym obiektem jest Hotel Belmonte ***** Krynica -Zdrój, który reprezentuje hotele na konferencje w górach. Zaplecze biznesowe tego obiektu obejmuje 4 sale, które różnią się wielkością. Są one w stanie pomieścić od 18 do maksymalnie 450 osób w ustawieniu teatralnym. To oczywiście dopiero namiastka ciekawych obiektów. Więcej propozycji znajdziesz na naszej stronie. Sprawdź sale bankietowe we Wrocławiu lub hotele w województwie pomorskim.