Tajemniczy goście w hotelach, czyli ocena recepcji
Tajemniczy klient. Niektórym niewiele to mówi, inni znają to pojęcie aż za dobrze. Secret quest to sprawdzanie jakości usług poprzez podawanie się za jednego z klientów. W ten sposób badane są marki odzieżowe, restauracje, ale także obiekty konferencyjne. Jak Polskie hotele wypadają w testach i co brane jest pod uwagę przy ich ocenie?
Badanie metodą tajemniczego klienta w hotelach dzieli się na kilka kategorii. Testom poddany może zostać stan pokoi, jakość żywności czy kompetencja personelu. Właśnie ta ostatnia z wymienionych grup niedawno uległa ocenie ze strony firmy Hibner Hospitality. Wyniki okazały się zróżnicowane, choć ogólny poziom był zadowalający.
Pracownicy hotelu powinni mieć się na baczności. Ich wkład w działalność obiektu jest ogromny, goście często to właśnie przez pryzmat obsługi oceniają hotel i decydują czy chcą odwiedzić go w przyszłości. Dlatego też tak ważne jest by pracownicy byli sympatyczni, otwarci, pomocni i kompetentni. Co jest najważniejsze w ocenie recepcjonistów?
Istotnym jest by taka osoba umiała odpowiedzieć na każde, nawet najbardziej skomplikowane pytanie gościa. Ważne jest by znać detale dotyczące hoteli – ilość miejsc noclegowych, ceny za pokój, dodatkowe usługi. Żadne dociekanie nie powinno być tu zaskoczeniem. Podstawą jest również umiejętność rozmowy w języku angielskim, zdolności komunikacyjne, atrakcyjne prezentowanie oferty oraz szybka reakcja na telefon.
![W badaniu recepcji przeprowadoznym przez firmę Hibner Hospitality, Qubus Hotel Kielce zdobył pierwsze miejsce wśród hoteli czterogwiazdkowych](https://www.mojekonferencje.pl/blog/wp-content/uploads/2014/08/qkie14141-300x199.jpg)
Takie badania przeprowadzane są przez różnego rodzaju firmy zewnętrzne pragnące kontrolować jakość usług. Hotele niejednokrotnie samodzielnie również organizują tego typu testy. Konkurencyjność na rynku obiektów szkoleniowych w Polsce jest obecnie wysoka, dlatego też dbałość o jakość to niezwykle istotny czynnik. Secret quest to jedna z bardziej wymiernych i wiarygodnych metod umożliwiająca sprawdzenie faktycznego stanu rzeczy. Biorąc jednak pod uwagę, wyniki ostatniego badania firmy Hibner Hospitality, gdzie telefonicznie sprawdzono aż 187 recepcji w województwie świętokrzyskim i łódzkim, ze spokojem można przyznać, że polskie hotele prezentują naprawdę wysoki poziom.
Wyniki badania firmy Hibner Hispitality można poznać TUTAJ