W Klubie Sosnowym w Warszawie, dnia 21 czerwca 2023 roku, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zorganizowało wydarzenie pod nazwą "Święto Turystyki Motywacyjnej - Incentive Day 2023" z okazji rozpoczęcia kalendarzowego lata. Głównymi adresatami tego wydarzenia były agencje członkowskie, korporacje i firmy, które już wykorzystują incentive travel w swoich strategiach marketingowych, a także przedsiębiorstwa, które planują wprowadzić tego rodzaju programy.
Dodatkowo, zaproszenia zostały wysłane do mediów, przedstawicieli organizacji rządowych i pozarządowych. Partnerami wydarzenia byli również kontrahenci, a dzięki współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Menedżerów Logistyki, informacje o akcji zostały przekazane szerokiemu gronu członków tego stowarzyszenia.
Wydarzenie jako zadanie publiczne pn. „Incentive Day 2023 – innowacje dla rozwoju turystyki Incentive Travel” uzyskało dofinansowanie ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki zgodnie z zawartą umową nr 2023/0063/2260/UDOT/DT/BP z dnia 14.06.2023 r.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/64a5bbfeb7be5_attachment.jpg)
Incentive Day jest nowym wydarzeniem zaproponowanym przez SOIT, które częściowo odnosi się do organizowanych przed pandemią Dni Columbusa w latach 2015-2019.
Rozpoczęcie wydarzenia nastąpiło o godzinie 10:00 poprzez konferencję pod tytułem "Dobre Praktyki i Innowacje w Turystyce Incentive Travel - nowy początek". Konferencja składała się z trzech interesujących paneli tematycznych. Powitanie uczestników oraz wprowadzenie do programu konferencji zostało przeprowadzone przez Olga Krzemińską-Zasadzką i Łukasza Adamowicza, prezes i wiceprezes zarządu SOIT.
Pierwszy panel skupiał się na prezentacji wyników nowatorskiej metody badania branży incentive travel, znanego jako "Barometr SOIT", za lata 2020-2022 oraz prognozy na rok 2023. Szczegółowe dane z ostatnich trzech lat, dotyczące wartości rynku i jego struktury, zebrano od wszystkich 23 agencji incentive travel należących do SOIT. Dane te zostały agregowane przez Agencję Badania Rynku ABR Sesta i skomentowane przez Krzysztofa Pobożniaka, prezesa firmy Haxel i członka SOIT. Podczas konferencji wyniki badań oraz płynące z nich wnioski zostały przedstawione przez Panią Annę Ruman z ABR SESTA.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/64a5bcb63d564_attachment.jpg)
W drugiej części panelu, Dyrektor CMRT Edyta Dróżdż (Brykała) oraz wiceprezes SOIT, członek Rady CMRT Łukasz Adamowicz, przedstawili misję i wizję Centrum Monitoringu Rynku Turystycznego. Organizacja ta powstała we współpracy z RPSiW Tugether, Polską Izbą Turystyki, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego i SOIT, mając na celu profesjonalizację branży turystycznej, promowanie dobrych praktyk na rynku usług turystycznych oraz wspieranie władz publicznych w eliminowaniu niezgodnych z prawem praktyk.
Po przerwie kawowej i rozmowach w kuluarach, rozpoczęła się druga część konferencji, która obejmowała drugi panel dyskusyjny. Moderatorkami tego panelu były członkinie SOIT: Grażyna Woźniczka z Polka Travel oraz Grażyna Łukaszyk z NuHorizons. Zaproszono do udziału w panelu Panią Agnieszkę Majkowską z firmy PRU oraz Ewę Cabaj z Allianz, które reprezentowały klientów korporacyjnych branży incentive travel. Dołączył również Pan J.J. Singh, prezes Weco Travel oraz Zrzeszenia Agentów IATA, będący jednocześnie ekspertem od rynku przewozów lotniczych i członkiem SOIT. Na panel zaproszono również Pana Andrzeja Hulewicza, prezesa Mazurkas Travel, członka SOIT, oraz Panią Małgorzatę Panawę z hotelu Warsaw Marriott, która przedstawiła perspektywę branży hotelarskiej.
Podczas dyskusji poruszono temat analizy sytuacji na rynku po okresie pandemii i porównano ją do dobrych praktyk stosowanych w branży incentive travel. W trakcie dyskusji zostały podniesione wszelkie problemy związane z współpracą między klientem, agencją a kontrahentem. Omawiano kwestie zbyt niskich budżetów w kontekście rosnących cen przelotów i hoteli, trudności z rezerwacją biletów lotniczych dla grup oraz problem powielania rezerwacji przez kilka agencji, które konkurują o to samo zlecenie. Dodatkowo poruszono również problemy związane z rezerwacją hoteli dla grup, co pociąga za sobą krótkie terminy ważności ofert.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/64a5bd5758504_attachment.jpg)
Strona korporacyjna, na prośbę moderatorów, opisała specyfikę procesów zachodzących po ich stronie. W wyniku dyskusji sformułowano wnioski o konieczności wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań edukacyjno-informacyjnych dla klientów branży. SOIT planuje opracować dedykowany materiał dla osób decyzyjnych w korporacjach, aby lepiej zrozumiały specyfikę branży incentive travel i mogły podejmować bardziej świadome decyzje.
Panel trzeci rozpoczął się wykładem wprowadzającym, który dotyczył szerokiego zagadnienia ESG (Environmental, Social, and Governance - środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny). Prezentację przeprowadziła Pani Joanna Bańkowska, ekspert z firmy IGK Technology. Po wykładzie odbyła się panelowa dyskusja, moderowaną przez Olgę Krzemińską-Zasadzką, prezes Agencji Power oraz prezes SOIT. W panelu wzięli udział Joanna Bańkowska (IKG Technology), Grażyna Woźniczka (Polka Travel), JJ Sigh (Weco Travel), Wiesław Migut, prezes Klubu Sosnowego, a także Grzegorz Chełmecki z firmy Product BBF, twórca aplikacji Incentiveapp.
Podczas dyskusji omawiano działania, które branża incentive musi podjąć, aby oferować usługi zgodnie z przepisami prawnymi dotyczącymi ESG. Każdy z panelistów przedstawił działania podejmowane przez swoją firmę w celu redukcji śladu węglowego oraz poszanowania środowiska i społecznej odpowiedzialności. Grażyna Woźniczka przytoczyła przykład jednej z incentive wypraw zorganizowanych przez Polka Travel na statku Costa Smeralda, który jest uważany za najbardziej ekologiczny statek wycieczkowy. Wiesław Migut opowiedział o konieczności podjęcia działań infrastrukturalnych w branży hotelarskiej i eventowej w celu zmniejszenia śladu węglowego i śladu wodnego. Grzegorz Chełmecki omówił korzyści zarówno środowiskowe, jak i komunikacyjne związane z wykorzystaniem aplikacji dla uczestników wyjazdów oraz innymi narzędziami informatycznymi, takimi jak eliminacja materiałów drukowanych.
Wieczorem odbyła się uroczysta Gala Incentive Day, która przyjęła hasło "Z nami lato cały rok". W pierwszej oficjalnej części gali zaprezentowano działania SOIT z ostatnich trzech lat. Podsumowano również prelekcje i dyskusje, które odbyły się podczas porannej konferencji.
Ponadto po raz pierwszy SOIT przyznał wyróżnienia w postaci Statuetek - Barometrów SOIT. Wręczono 6 statuetek za wkład w rozwój turystyki motywacyjnej w latach 2020-2022. Laureatami wyróżnień za wkład w rozwój turystyki motywacyjnej zostali Pan Dominik Borek, Pan Bartosz Bieszyński, Ras Al Khaimah Tourism Development Authority oraz SOIT, SITE i Kadry Turystyki za wspólną realizację Projektu Pilot Incentive Travel.
W drugiej części gali "Z nami lato cały rok" odbyła się licytacja pamiątek podróżniczych, które zostały ofiarowane przez członków Stowarzyszenia. Dochód z aukcji, wynoszący 50 100 złotych, zostanie wykorzystany na cele statutowe Fundacji Joanny Radziwiłł "Opiekuńcze Skrzydła". Pieniądze te posłużą do zorganizowania wakacji dla 28 dzieci i młodzieży z Kamionki i Milanówka w wieku od 6 do 14 lat oraz do wsparcia budowy nowego domu dla dzieci będących podopiecznymi fundacji w Kamionce.
Goście mieli również okazję spotkać się i nawiązać kontakty podczas sesji networkingowych. Po kolacji, na scenie wystąpił energetyczny zespół coverowy o nazwie "Drugi Tydzień", który świetnie zinterpretował znane i lubiane utwory, zachęcając uczestników gali do wspólnego tańca na parkiecie.
![](https://www.mojekonferencje.pl/media/summernote/64a5bf1e6c555_attachment.jpg)
Partnerami Incentive Day 2023 byli Ras Al Khaimah Tourism Development Authority oraz sieć luksusowych hoteli Sunlife na Mauritiusie, Towarzystwo Ubezpieczeniowe Wiener Vienna Insurance Group oraz Jamaica Tourist Board.
W organizacji wydarzenia wsparcie udzielili PSML (Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki) oraz Agencja Badania Rynku Sesta. Nagrody dla uczestników zostały ufundowane przez Turkish Airlines, Tatry Mountain Resort, Insider. Travel Representation, Malta Uncut-Travel Emotions & Events Polhotrep-Travel Representation, Hotel AX Odycy Malta, Rigomalta Destination Management Malta, Asia Color Travel & DMC Vietnam, Coral Beach Hotel & Resort Cyprus, Sassy Events International Cyprus, Wiener oraz Kancelaria Bezpieczeństwa Karolina Praszek i Partnerzy.
Organizatorzy starali się, aby wydarzenie odbyło się z poszanowaniem zasad ESG. W celu minimalizacji śladu węglowego zrezygnowano z plastikowych identyfikatorów konferencyjnych oraz uniknięto drukowania materiałów informacyjnych dla uczestników. Zamiast tego, udostępniono je w formie elektronicznej za pomocą kodów QR.
Wybrane miejsce, Restauracja i Hotel Klub Sosnowy, wykorzystuje w dużej mierze energię odnawialną, taką jak panele słoneczne i pompy ciepła, a do dekoracji użyto roślin doniczkowych. Warto też dodać, że licytacja pamiątek podróżniczych, które zostały ofiarowane przez członków Stowarzyszenia, oraz przekazanie dochodu z aukcji na cele charytatywne, są już wieloletnią tradycją SOIT, stanowiącą przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).
Wszelkie informacje o wydarzeniu: https://incentiveday.pl/
Notatki prasowe
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres:
[email protected]