NEWSY ZE ŚWIATA - Raport Cvent – pozytywne perspektywy dla podróży służbowych

NEWSY ZE ŚWIATA - Raport Cvent – pozytywne perspektywy dla podróży służbowych

Cvent, czołowy dostawca technologii dla przemysłu spotkań, wydarzeń i hotelarstwa, przedstawił najnowszą odsłonę raportu Cvent Travel Managers Report: Europe Edition, dostarczając tym samym hotelom, obiektom i miejscom docelowym dogłębną analizę trendów i działań związanych z pozyskiwaniem podróży służbowych.

Z raportu wynika wprost, że zdecydowana większość uczestników (80%) pozytywnie ocenia stan działań związanych z podróżami służbowymi w ich organizacjach. Spośród tych osób, niemal dwie trzecie (64%) przewiduje wzrost liczby podróży w roku 2023 w porównaniu z rokiem 2022, a prawie jedna piąta (19%) prognozuje znaczący wzrost.

Mimo że wzrost liczby podróży wiąże się z większymi wydatkami, minimalizacja kosztów nadal pozostaje priorytetem. 65% respondentów wskazało, że ich głównym zmartwieniem jest narastające obciążenie kosztowe. To wyzwanie jest jeszcze bardziej widoczne w przypadku menedżerów podróży we Francji i Wielkiej Brytanii, gdzie ta liczba wzrasta do 73%. Wzrost inflacji dotyczy większości aspektów podróży służbowych, a prawie 30% uczestników spodziewa się największego wzrostu kosztów związanych z transportem lądowym, pokojami hotelowymi, ubezpieczeniem i bezpieczeństwem, wydatkami na technologię oraz wizami.

Biorąc pod uwagę wyzwania związane z kosztami, menedżerowie podróży służbowych opracowują nowe i kreatywne sposoby na ograniczenie wydatków. Najważniejsza z takich taktyk (40%) to integracja podróży służbowych z istniejącymi już spotkaniami i wydarzeniami, w których udział ich zespołów jest już zaplanowany. Dodatkowo 37% menedżerów podróży służbowych (wzrost z 32% w raporcie z grudnia 2022 roku) planuje ograniczenie liczby podróżujących współpracowników; w przypadku Francji odsetek ten wzrasta do 43%. Pomimo ewentualnego zmniejszenia liczby osób podróżujących, ogólna liczba podróży prawdopodobnie nadal będzie rosła.

Inne istotne punkty z raportu obejmują nieustanną ewolucję czynników wpływających na decyzje dotyczące rezerwacji hoteli i miejsc. Poza kosztami, decyzje menedżerów podróży są kształtowane przez bliskość siedziby firmy (37%), elastyczność warunków (35%) oraz dostępność i znajomość lokalizacji (oba 26%). Osoby odpowiedzialne za rezerwacje podróży priorytetowo traktują hotele, które wykorzystują technologię w efektywny sposób w procesie RFP.

Zrównoważony rozwój pozostaje priorytetem numer jeden, zgodnie z 26% menedżerów podróży służbowych, którzy uważają, że większe skupienie na zrównoważonym rozwoju będzie kształtować ich priorytety w ciągu najbliższych dwóch lat. Ponadto prawie jedna trzecia (29%) uczestników aktywnie poszukuje treści i funkcji związanych z inicjatywami zrównoważonego rozwoju w hotelach i obiektach.

W kwestii zmian w procesie rezerwacji i priorytetach, 33% respondentów twierdzi, że od 2019 roku więcej czasu poświęca na wyszukiwanie hoteli przy użyciu technologii. Dodatkowo 28% poszukuje hoteli oferujących technologię do organizacji spotkań wirtualnych i hybrydowych.

Pełen raport dostępny jest tutaj.

Autor: Anna Górska, Doradca Zarządu Symposium Cracoviense, Członek Zarządu ICCA, Wiceprezes

Zarządu SKKP

Notatki prasowe

Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]

Mogą Cię zainteresować

Hotel 5-gwiazdkowy w Warszawie - Hotel Warszawa z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!
Hotel 5-gwiazdkowy w Warszawie - Hotel Warszawa z nowoczesnymi salami konferencyjnymi!

Hotel Warszawa to miejsce, które łączy w sobie bogatą historię z nowoczesnym luksusem. Dzięki starannie przemyślanej ofercie konferencyjnej, wysokiej klasy zapleczu gastronomicznemu oraz komfortowym warunkom zakwaterowania, jest idealnym wyborem dla organizatorów wydarzeń.

Hotel 5-gwiazdkowy w Sopocie - Hotel Testa Sopot z nowoczesnymi salami konferencyjnymi
Hotel 5-gwiazdkowy w Sopocie - Hotel Testa Sopot z nowoczesnymi salami konferencyjnymi

Luksusowy Hotel Testa w Sopocie oferuje idealne warunki do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, łącząc nowoczesne wnętrza, znakomitą kuchnię, oraz rozbudowaną strefę Wellness & SPA, zaledwie 55 kroków od pięknej plaży.

Hotel 5-gwiazdkowy w Szklarskiej Porębie - poznaj idealne miejsce na konferencje, czyli Platinum Mountain Hotel & SPA!
Hotel 5-gwiazdkowy w Szklarskiej Porębie - poznaj idealne miejsce na konferencje, czyli Platinum Mountain Hotel & SPA!

Odkryj Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie - luksusowy kompleks z nowoczesnym centrum konferencyjnym, strefą wellness oraz trzema restauracjami a' la carte. Idealne miejsce na konferencje, szkolenia i relaksujące wyjazdy biznesowe w otoczeniu Karkonoszy i Gór Izerskich.

Hotel 5-gwiazdkowy w województwie mazowieckim - Manor House SPA z eleganckimi salami konferencyjnymi
Hotel 5-gwiazdkowy w województwie mazowieckim - Manor House SPA z eleganckimi salami konferencyjnymi

Manor House SPA to miejsce, gdzie każdy detal jest starannie przemyślany, aby zapewnić gościom niezapomniane doświadczenia. Dzięki szerokiej ofercie rekreacyjno-zdrowotnej, nowoczesnemu zapleczu konferencyjnemu oraz luksusowym warunkom noclegowym, jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, spotkań biznesowych czy eventów firmowych.

W październiku powraca Konferencja Event Biznes — „Nowe Horyzonty”
W październiku powraca Konferencja Event Biznes — „Nowe Horyzonty”

Po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią w nowej formie powraca Konferencja Event Biznes, która w tym roku odbędzie się pod nazwą „Nowe Horyzonty” w Warszawie 28 października!

Archiwum

Agata
Event Concierge

Szukasz obiektu na wydarzenie?

Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.

Chcę wysłać formularz