Przed nami 6. edycja Forum Horeca Idea EVOLVING 2024 w Krakowie. Dowiedz się więcej o wydarzeniu i koniecznie weź w nim udział. Do zobaczenia!
Branża MICE z roku na rok ewoluuje, zmieniają się trendy, modele i formy organizowanych spotkań biznesowych. Coraz więcej firm zauważa, że nie wystarczy zorganizować już jakąkolwiek konferencję w jakimkolwiek obiekcie, który posiada salę konferencyjną, ale że coraz ważniejsze podczas eventu jest zaskoczenie uczestników, wybranie ciekawej i niekonwencjonalnej lokalizacji oraz zadbanie o odpowiednią oprawę gastronomiczną, muzyczną i sceniczną.
Nie może też zabraknąć atrakcji z tzw. efektem WOW. Mają one na celu przykuć uwagę zgromadzonych gości, wzbudzić zainteresowanie i zachęcić do aktywnego uczestnictwa we wspólnej zabawie. Nie mniej ważna jest też kwestia bezpieczeństwa, na którą duża część firm zwraca szczególną uwagę.
Firmy dostrzegają również potrzebę organizacji regularnych, zindywidualizowanych i kompleksowych spotkań. Cenią sobie krótkie terminy realizacji, minimalny budżet, wygodę połączenia, zrozumienie i wykorzystanie technologii. Ważne jest również, czy inwestycja im się zwróci.
Dynamicznie rozwijający się rynek spotkań i stale rosnące oczekiwania wpływają na coraz większą popularność agencji eventowych. Firmy wolą zlecić organizację swojego wydarzenia wyspecjalizowanej agencji. Dlaczego? Plusów jest wiele. Przede wszystkim oszczędność czasu i scedowanie odpowiedzialności na kogoś innego. Agencje eventowe dzięki wieloletniemu doświadczenie posiadają bogate portfolio atrakcji i form spędzania czasu. O wielu rzeczach organizatorzy wydarzenia nawet by nie pomyśleli.
Wpływa to na pozytywne opinie wśród uczestników, pozytywne komentarze w sieci i chętniejsze uczestnictwo w eventach organizowanych w przyszłości przez tą samą agencję lub hotel.
O brak kreatywnych rozwiązań u agencji eventowych nie trzeba się obawiać. Konkurencja na rynku jest tak duża, że agencje te prześcigają się z coraz to nowszymi pomysłami i rozwiązaniami.
Zmiany w trendach i modelach branży MICE oddziałuje na funkcjonowanie nie tylko firm i agencji eventowych, ale również na hotele, bowiem spotkania firmowe odbywają się najczęściej właśnie w tego typu obiektach.
Chcielibyśmy się z Wami podzielić ciekawym badaniem dotyczącym współpracy między hotelami a agencjami eventowymi, ich wzajemnymi oczekiwaniami i preferencjami. Z badania można się też dowiedzieć, jak skutecznie pozyskać zaufanie agencji eventowej przez hotel i hotelu przez agencję eventową.
W badaniu wzięło udział 38 agencji eventowych i 79 hotelarzy. Zostało przeprowadzone w okresie zima-wiosna 2019 i dotyczyło rynku polskiego.
Z badania jasno wynika, że aż 64,6% hotelarzy ma swoją ulubioną i sprawdzoną agencję, z którą chętnie podejmuje współprace w przypadku kolejnych organizowanych wydarzeń. Prawie tyle samo (66,7%) event managerów posiada swój ulubiony hotel, w którym organizuje wydarzenia, jeśli tylko hotel odpowiada wymaganiom klienta i jest w stanie spełnić warunki.
Wybierając agencję eventową, hotelarze zwracają uwagę głównie na jakość i kompleksowość usług świadczonych przez agencję oraz na event managera, który zajmowałby się ich wydarzeniem.
Z kolei przez podjęciem współpracy z hotelem, agencje robią dokładny research na temat obiektu - jego lokalizacji, możliwości i jakości usług.
Z badania dowiadujemy się również, co wpływa na podjęcie współpracy między hotelem a agencją eventową, ale również co wpływa na zakończenie tej współpracy.
Według przebadanych hotelarzy aż 45,8% twierdzi, że powodem rezygnacji z usług danej agencji jest zbyt długi czas oczekiwania na informację zwrotną i niedotrzymywanie terminów realizacji. Hotelarze uważają, że powodem rezygnacji są również za wysoka cena w porównaniu do konkurencji (44,3%) i niewystarczająca jakość usług (40,5%).
Z kolei agencje rezygnują z usług hotelu z powodu niskiej rzetelności (35,4%) i kiepskiej komunikacji (27,8%).
Z badania dowiadujemy się także:
Po szczegółowe odpowiedzi zapraszamy do raportu, w którym w obrazowy sposób można dowiedzieć się wiele ciekawych informacji o sytuacji rynku spotkań MICE, o współpracy między hotelami i agencjami eventowymi, a nawet o tym, jak uczestnictwo w szkoleniach i wyjazdach firmowych oddziałuje na pracowników w firmie.
Autorzy wykresów i raportu: Alexandra Kunowska, Szymon Grudziński (modrasova.pl)
Notatki prasowe oraz informacje o wydarzeniach branżowych prosimy przesyłać na adres: [email protected]
Przed nami 6. edycja Forum Horeca Idea EVOLVING 2024 w Krakowie. Dowiedz się więcej o wydarzeniu i koniecznie weź w nim udział. Do zobaczenia!
Hotel Warszawa to miejsce, które łączy w sobie bogatą historię z nowoczesnym luksusem. Dzięki starannie przemyślanej ofercie konferencyjnej, wysokiej klasy zapleczu gastronomicznemu oraz komfortowym warunkom zakwaterowania, jest idealnym wyborem dla organizatorów wydarzeń.
Luksusowy Hotel Testa w Sopocie oferuje idealne warunki do organizacji konferencji i spotkań biznesowych, łącząc nowoczesne wnętrza, znakomitą kuchnię, oraz rozbudowaną strefę Wellness & SPA, zaledwie 55 kroków od pięknej plaży.
Odkryj Platinum Mountain Hotel & SPA w Szklarskiej Porębie - luksusowy kompleks z nowoczesnym centrum konferencyjnym, strefą wellness oraz trzema restauracjami a' la carte. Idealne miejsce na konferencje, szkolenia i relaksujące wyjazdy biznesowe w otoczeniu Karkonoszy i Gór Izerskich.
Manor House SPA to miejsce, gdzie każdy detal jest starannie przemyślany, aby zapewnić gościom niezapomniane doświadczenia. Dzięki szerokiej ofercie rekreacyjno-zdrowotnej, nowoczesnemu zapleczu konferencyjnemu oraz luksusowym warunkom noclegowym, jest to idealne miejsce na organizację konferencji, szkoleń, spotkań biznesowych czy eventów firmowych.
Agata
Event Concierge
Szukasz obiektu na wydarzenie?
Pomożemy bezpłatnie znaleźć idealne miejsce :) Napisz na [email protected] lub skorzystaj z formularza.
Chcę wysłać formularz